Klittenband bestaat uit twee lagen: een "haakzijde", die bestaat uit een stuk textiel bedekt met kleine haakjes en een "luszijde", bedekt met nog kleinere harige lusjes. Oorspronkelijk werd polyamide toegepast, later ook andere kunststoffen. Worden de lagen samengedrukt, dan haken de haakjes zich in de lusjes en de zaak zit vast. Wordt de sluiting losgetrokken, dan maakt die het karakteristieke scheurende geluid. Er bestaan ook varianten met haakjes op beide lagen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van die minnetjes word je toch niet goed, compensatieplus!
bamibal
12 jaar geleden
Dank je!
je hebt een laag met een soort haakjes groot en klein, en de andere laag met een soort lusjes in verschillende groottes. Dus als je die op elkaar doet haken ze in mekaar