Die gaatjes zitten er om lucht door te laten, niet zozeer om sneller te kunnen slaan als wel om te voorkomen dat je door het slaan een luchtstroom 'naar buiten' creëert waarop de vlieg meelift en dus aan de klap ontsnapt.

Als er geen gaatjes in zaten sloeg je dus vaker mis.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

voor een hogere moeilijkheidsgraad haha.

nee geintje die zitten erin om de luchtweerstand te verminderen zodat je sneller kan slaan!!!

doe er maar eens papier omheen en dek de gaten af en probeer dan nog eens te slaan je merkt een klein verschil als je goed oplet.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de lucht door de gaatjes heen gaat, kun je er sneller mee slaan (minder weerstand).
Ook wordt de vlieg niet weggeperst/geblazen door de lucht die anders voor de mepper uit zou worden geduwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk uit sportiviteit. Je moet je tegenstander altijd een kans geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
humor +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet het soort kans dat ik graag zou willen hebben ;p
Kristal
12 jaar geleden
:-)) sportief ! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 plussen, maar toch nog 1 min. Da's niet sportief ;-)
Kristal
12 jaar geleden
nou... met 1 mep 6 vliegen tegelijk en maar 1 ontsnapt... dat doen er niet veel je na :-))
Op http://www.docukit.nl/inhoud/docukit.asp?nummer=NEW24&opmaak=extern kwam ik het volgende tegen: "Vanwege die facet-ogen heeft een vliegenmepper gaatjes. De vlieg ziet de wereld in kleine stukjes. De vliegenmepper met de gaatjes ziet hij dus niet aankomen."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ weer iets geleerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar geloof ik helemaal niets van. Met evenveel recht kun je zeggen dat de vlieg die gaatjes dan juist niet ziet maar alleen het deel zonder gaatjes.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
wat een kul
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin. Toch jammer dat mensen gewoon plusjes geven en denken dat alles wat iemand antwoord waar is.
Zoals eerder toegekend is, is dat inderdaad lauter om twee belangrijke redenen.
-Het verminderd de weerstand en doet je dus efficiënter en gerichter slaan.
-Al eens geprobeerd een vlieg met je gesloten hand dood te meppen? Best moeilijk, hè? Dit komt omdat er luchtdruk op de vlieg wordt uitgeoefend. Hij voelt zich hierdoor bedreigd en vliegt, uiteraard, weg.

Groetjes,
Helena Karafotis.