Waarom moet je thuis je bos bloemen nog schuin afsnijden?

Ik vind het leuk om een bos bloemen te krijgen, maar vind het vervelend om ze schuin af te moeten snijden. Vooral omdat ik de bos nooit meer zo mooi krijg als toen ze nog een bosje waren..... Waarom doen ze dat niet voor je in de bloemenwinkel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
12.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik meestal doe is het elastiekje om de bloemen laten, de stengels schuin afsnijden en dan het elastiekje eraf knippen/snijden en het zo in een vaas zetten.
Dan raakt de bos bloemen als het goed is niet uit "model".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! Goede tip...
Pieter2011
12 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/winkel-rechte-stelen-thuis-schuin.13965
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. Ik vind dat ook altijd irritant.

Het beste antwoord

Tijdje geleden nog gehoord van de bloemist tegen een klant die dacht dat hij de bloemen zo in het water kon zetten omdat de bloemist ze al afgesneden had. Bloemen altijd opnieuw afsnijden, ook al zijn ze maar kort uit het water, in die tijd kan zich al een luchtbelletje gevormd hebben dat de vochtoverbrenging tegenhoudt
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat moet omdat ze dan beter water op kunnen nemen en dus langer goed blijven.
Je moet dat zelf doen omdat als ze het in de winkel moeten doen ze er te lang mee bezig zijn en een bos bloemen te duur wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oppervlakte creëren zodat er veel water kan worden opgenomen door de bloem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bloemen altijd nog afsnijden is omdat de stelen indrogen in de tijd dat je onderweg bent naar huis. als je ze nu meteen in het water zou zeteen kunnen ze niet genoeg water opnemen en gaan ze slap hangen.als er rozen in zitten goed schuin afsnijden en op lauw water zetten. en ook voor anjers,pioenen,en vele andere bloemen geld dat de bloemist moet het advies erbij geven. er zijn nieuwe mesjes in de verkoop ( 3 euro ) waarmee je gemakkelijk de stelen schuin afsnijd vraag er eens naar bij de bloemist. je kunt ook het elastiekje laten zitten terwijl je de stelen afsnijd. en dan pas het elastiekje verweideren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een bosje bloemen koopt wordt er vaak bij gezegd om de steel schuin af te snijden. Dat is omdat ze anders het water niet goed kan opnemen. Zet je bloemen zo in de vaas dan drukt de steel op de bodem van de vaas. Doe het altijd met een scherp mes want als je een bot mes gebruikt dan worden de vaten dichtgedrukt en ook dan wordt het water niet goed geabsorbeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat helemaal niet nodig.
Ik doe dat nooit. Zet de bos bloemen gewoon in een vaas, water erbij en kijk er verder niet meer naar om. (qua verzorging)
Ze staan bij mij altijd ruim 1 1/2 week prachtig in bloei hoor.