hoe kan ik mijn kamer opruimen als ik een mega bende heb en niet veel kan weggooien?

ik moet van mezelf mijn kamer opruimen. andere keren als ik het deed dan hield ik altijd een laatste hoopje over en dat stopte ik in een zak ofzo en dan propte ik het ergens in mijn kast enzo. elke keer kwam ik het weer tegen en dacht ik: "hé wat leuk, dat heb ik ook nog ff apart houden." maar uiteindelijk deed ik er nix mee. nu wil ik echt ALLES opruimen. heeft iemand tips???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Jammer dat ik niet inde buurt ben. Zou je graag helpen:).

Zet vier grote dozen neer: Bewaren..Weggooien..Afvoeren..Twijfel

Zo kun je al veel wegwerken.
Wat kapot is: Weggooien
Wat je niet meer gebruikt (kinderachtig, vernieuwd inmiddels) :Krinogloop
Wat je absoluut (ng) niet kan missen: Bewaren
Waar je nog even over na wil denken: Twijfel.

Dan heb je de hele bende al in vieren gedeeld. Zo hoef niet in één middag over a'les te beslissen.

Neem de doos Weggooien: even nakijken en afvoeren. Weg doos. Dat ruimt op.
Dan heb je er nog drie.

Neem de doos Twijfel:
Bekijk stuk voor stuk wat je er mee wilt. Je kunt niet alles bewaren, maar sommige dingen kunen gewoon weg en andere hou je.
Vraag je in alle rust en redelijkheid af wat je hier later nog mee zou kunnen doen. Dat helpt bij beslissen.
Doos Twijfel is leeg. Mooi zo.
Toen waren er nog 2.

Doos Bewaren: kan er echt niks van Bewaren naar Kringloop?
Oké dan. Doos Kringloop naar Kringloop brengen. Goed doel! Hebben anderen weer plezier van.

En dan niks meer, tot morgen. Je hebt genoeg gedaan.
Volgende dag:
Doos Bewaren lacht je toe. Splits in wat je op je kamer wilt houden en wat er in de doos blijft zitten "voor later".
Wat er in de doos blijft, even netjes inpakken en de doos naar zolder, met je naam er op.
Wat er op je kamer blijft, zet je even op de overloop.
Want, nu je kamer nog een stuk leger is, kun je die gelijk eens grondig schoonmaken. Stoffen, stofzuigen, dweilen misschien. En dan alles netjes neerzetten. Op een eigen plekje.

Dat heb je goed gedaan. Compliment!
Zit er goed uit hè, nu, zo netjes. Probeer het zo te houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien kan iemand je ermee helpen, die jou er op kan wijzen wat moet je met die troep uiteindelijk doe je er toch niets mee. Dit helpt stimulerend en ik weet het weggooien is moeilijk zeker als je herinneringen bewaard aan allerlei prullen. Een echte opruimer helpt je zo van je troep af en het geeft een lekker gevoel als het dan lekker opgeruimd is en niet meer rommelig. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat wat in die zak zit meteen bij het afval of naar de kringloopwinkel brengen.
Want als je eenmaal gedacht hebt: He dat heb ik ook nog, stop je het terug in de zak, en laat je het weer staan, voor de volgende keer.
Terwijl intussen bewezen is dat je die dingen echt niet mist.
Ik neem even aan dat de laatste keer dat je hebt opgeruimd iets langer geleden is dan een maand.
Jaar in een zak in de kast = wegdoen
12 jaar geleden
Dat komt me bekend voor! Ben ook al de hele ochtend bezig met opruimen omdat ik ga verhuizen!!! Wees streng en gooi weg! Ik weet dat het moeilijk is maar gewoon doen!! Als je het niet meer tegenkomt in vuilniszak in de kast mis je het ook niet!! Drastisch weggooien!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Truukje als je niks kan weggooien, bijvoorbeeld vanwege een herinnering: maak er een foto van en gooi het dan definitief weg.
Een foto neemt geen ruimte in en als je later denkt: wat moet ik dáár nou mee: wissen!
Zo niet, dan brengt de foto de herinnering weer in je gedachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip +
Wij deden dat met de oneindige stroom kunstwerken van onze oudste. We hebben het zelfs gefilmd terwijl hij uitlegde wat het was. Mooie filmpjes en mooie herinneringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Arf.
Dat hebben wij inderdaad ook zo gedaan ;-)) En bij de foto's soms 1 van de kunstwerken geplakt. Hele mooie herinneringen!!!!! En geen dozen vol spul, waar je nooit meer naar kijkt. Ideaal!!!!!!!!!
U kunt eerst diep nadenken bij elk spul of u dat wel echt nodig hebt.
En héél streng met u zijn.
Als u alles wilt bijhouden moet u eigenlijk alles per thema of zo zetten, boeken bij boeken enz.
Meer kan ik u niet helpen want ik ben nog een kind.
Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar toch een goede reactie hoor! Ben je zelf ook zo netjes op je kamer? Toppie! +
Je kunt van die bakken kopen en ze in in het zicht neerzetten, zodat je ze nog wel ziet en er dan eerder wat mee doet ook kun je het een paar dagen bijvoorbeeld op je bureau leggen en er elke dag naar kijken en als je na die dagen nog steeds denkt van "ow dat is wel handig"of "he dat is leuk" dan bewaar je het. Als je vaak dezelfde dingen apart houdt kun je ze misschien toch maar beter weg doen. Je kunt ze ook aan vrienden, familie of jongere kinderen geven. Of natuurlijk verkopen, dan kun je er nog iets aan verdienen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is zo een regeltje alles wat je een half jaar niet bekeken hebt kun je weggooien. Natuurlijk moet je slectief met die regel zijn want sommige dingen gebruik je een half jaar niet en heb je toch nodig, denk aan een thermomether of zo. Maar het geld voor kedingstukken, tijdschriften, etc.