Moet ik ijsbloempjes in potten snoeien?

Ik heb in twee kleine buitenpotten ijsbloempjes (eenjarig). Ze zijn nu zo'n beetje uitgebloeid (behalve in de volle grond), en dat ziet er gewoon niet meer uit. Moet ik ze zo laten of alle uitgebloeide bloemetjes eraf halen? en zo ja hoe ver?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

wat ik doe met uitgebloeide eenjarigen, is er flink de schaar in zetten.
vaak beginnen ze dan aan een tweede leven en bloei.
niet geschoten is altijd mis.
in ieder geval alle zaaddoosjes afknippen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies na het knopje wat is uitgebloeid of stengel ook?
Rieneke1
12 jaar geleden
dat maakt niet zoveel uit, hup de schaar er in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreeg maar 2 antwoorden, maar jij was de 1e. Heb ze maar weggegooid, want ik zag er helemaal geen leven meer in. In ieder geval bedankt. Volgende x sneller knippen ;)

Andere antwoorden (1)

Bij ijsbloempjes moet je regelmatig de oude bloempjes/ zaaddoosjes er uit knippen, doe je dat niet, dan stopt de groei en de bloei.
In de volle grond hebben ze wat langer voeding en gaan dan wat langer door, ik zou de ijsbloempjes in de potten maar weg doen en wat anders kopen, ijsbloempjes bloeien altijd al erg kort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanaf de knop of de hele stengel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het platte zaaddoosje zit aan een stengeltje, daar kan je het afknippen,