Ik heb grote Dracaena's met smalle bladeren die stoffig zijn geworden, hoe poets ik ze het beste schoon?

Is er ook een huismiddeltje om de bladeren te doen glanzen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stof haal je er makkelijk af met een Swiffer (zo'n stofapparaat). Daarna met liefst ontkalkt leidingwater sproeien, of met een speciale glansspray behandelen, te koop bij tuincentra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, was geen reactie, maar een antwoord, verkeerd geplaatst.... toch m'n bril maar es afstoffen ;-)

Het beste antwoord

inderdaad, een zachte doek die je in de melk hebt gedrenkt. Werkt heel goed. Van in de regen staan, krijgen de baderen `water` kringen. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Heel zachtjes afstoffen met een zachye doek. Of de plant in de regen zetten of onder de douche.

Voor glans heb je bij een tuincentrum spul om door het water te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door ze schoon te maken met melk gaan ze glanzen als nooit tevoren! Maar er zijn ook andere methoden, zoals je in de bron kunt lezen.
Pieter2011
12 jaar geleden
De stof haal je er makkelijk af met een Swiffer (zo’n stofapparaat). Daarna met liefst ontkalkt leidingwater sproeien, of met een speciale glansspray behandelen, te koop bij tuincentra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet ze eens buiten als het regent!
12 jaar geleden
Dat spul heet 'Bladglans'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het genoemde bladglansmiddel sluit de bladeren af van zuurstof en worden planten heel lelijk van. Eerst buiten of onder de douche en daarna opwrijven met bier of melk