Waarom geven de mensen een house warming en wat is er dan gebruikenlijk wat je geeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.4K

Het beste antwoord

De "housewarmingparty" is een gewoonte die uit Amerika is overgewaaid.
Veel mensen doen dat, omdat ze blij zijn met hun nieuwe huis, ze hebben er vaak in verbouwd, geschilderd en behangen en zijn er trots op. Ze willen het graag laten zien aan hun familie, vrienden en kennissen. Het voordeel is dat iedereen in een keer komt en dat je maar op een dag rondleidingen hoeft te geven door je nieuwe woning.
Mocht je zelf zo'n HWparty geven, vergeet dan niet om ook je nieuwe buren uit te nodigen. Dan leer je die meteen kennen en sta je ook nog eens in een goed blaadje!

Iets meenemen voor het huis is gebruikelijk, maar ook een beetje gevaarlijk. Tenzij je weet wat de gastheer/vrouw wil hebben en je hun smaak kent. Kamer-, tuin- of balkonplanten kunnen vaak wel. En anders iets voor het feest, wijn o.i.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als mensen een nieuwe woning hebben. House Warming, vrij vertaald het huis verwarmen, het nieuwe huis een warm onderkomen maken en het huis verwelkomen voor vrienden, familie e.d.

Gebruikelijk is iets voor het huis. kadobon van een woonwinkel (ikea) en of wat geld in een enveloppe ten behoeve van de inrichting. Ga niet zelf wat kopen tenzij je weet dat de bewoners dit echt willen. De kans is dat je iets aanschaft het niet in hun interieur past.