is het mogelijk laminaat te whitewashen of te verven om een landelijke uitstraling te krijgen.Andere suggesties ook welkom om de vloer te bewerken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (3)

Zou ik echt afraden. Vaak is laminaat voorzien van een bepaalde toplaag (geen massief hout) en als je deze gaat behandelen zal hij er niet mooier op worden.

Want om te verven moet je toch eerst schuren en dat zou ik met laminaat echt afraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, zelfs al zou er een echt houten toplaag op zitten dan nog is het niet goed te doen. Dan is de houtlaag zo dun dat je er tijdens het schuren zo doorheen schuurt en je hele vloer is dan geruïneerd. +1
paulus811
13 jaar geleden
goed antwoord edje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx beiden!
paulus811
13 jaar geleden
moest nog wel ff een + zetten. alsnog gedaan
Laminaat is kunststof en laat zich niet hetzelfde behandelen als hout. Bij hout kun je de nerven meer of minder laten uitkomen. Bij laminaat zijn er geen nerven, maar zit er een structuurtje in het kunststof.
Dat wordt dus niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whitewash is uitgesloten.
In principe zou je laminaat (kunststof) kunnen schilderen als je goed reinigt, met waterproof schuurpapier zorgvuldig schuurt en -bij voorkeur- een twee-componenten of poly-urethaan (extra slijtvast) verfsysteem opbrengt.
Probleem is dat je dan een éénkleurige vloer krijgt, waarin je hooguit met bepaalde verftechnieken zoals b.v. houtimitatie, marmeren of sponzen, of deels aanbrengen van accentkleuren nuances kunt aanbrengen.
Op deze wijze is het zeer arbeidsintensief, vraagt de nodige vaardigheid bij het schilderen, is kostbaar en waarschijnlijk minder slijtvast dan een goede nieuwe vloer, die van zichzelf de 'whitewash' uitstraling al heeft.