Waarom zou de verf van de Action van mindere kwaliteit zijn dan bijvoorbeeld Flexa. Die chinezen weten toch ook wel hoe ze verf moeten maken?

Het prijsverschil is zo groot tussen de Action en bijv. de Gamma dat ik overweeg om mijn huis in de Action verf te zetten. Ik geloof niet zo in UV filters maar wellicht is er iemand die mij veel wijzer kan maken over het hoe en wat van verf. Ik heb 3 jaar geleden een aantal houten raamluiken met de Action verf geschilderd en die zien er nog uit als nieuw.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat ik zelf de kleur moet bij mengen vind ik geen probleem dus kleur is voor mij geen argument.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De prijs is een slechte indicator van de kwaliteit van de verf. Een fabrikant bepaalt de prijs aan de hand van hoeveel verf hij denkt te verkopen bij een bepaalde prijs. Als de samenstelling van de verf al jaren dezelfde is, de kwaliteit is goed en mensen zijn bereid daarom meer voor de verf te betalen zal hij een hogere prijs kunnen vragen. Het probleem is dat de samenstelling steeds verandert en mensen afgaan op reclame, verhalen van buren, winkelbediendes en schilders, die allen hun eigen motieven hebben voor hun keuze en alle beperkte ervaringen hebben. Als je goede ervaringen hebt met een bepaalde verf van de Action en je hebt geen andere objectieve gegevens, zoals testen van de Consumentenbond die een andere keuze beter maken, zou ik de Actionverf kopen. Jij bepaalt je keuze op grond van de prijs en de kwaliteit. De laatste ken je niet (goed), de eerste staat op het blik.

Er zal zeker een verschil in grondstoffen zijn en daarnaast betaal je natuurlijk ook de ontwikkeling en naam.

Goede en dure verf kan wel een jaar of zeven mee gaan, voordat je opnieuw moet gaan schilderen. Ik heb het dan over de delen aan de buitenkant van het huis, die weer en wind moeten doorstaan. De levensduur van de verf wordt medebepaald door goede uv filters. Goedkopere verf heeft misschien geen of mindere uv filters. Als u binnen de boel een ander kleurtje geeft, maakt dit minder uit. echter als het om de buiten boel gaat, loopt u de kans, dat u veel eerder weer met de kwast aan het werk moet. Als u hier geen probleem mee heeft en niet opziet tegen extra schilderwerk, dan kunt u inderdaad best de Action verf kopen. Persoonlijk is schilderen niet mijn hobby en doe het liever in één keer heel goed, zodat ik er weer voor een flink aantal jaren vanaf ben.

De samenstelling van verf kan erg verschillen, bijvoorbeeld de hoeveelheid pigment waar door de kleur helderder is, daarnaast is de gebruikte olie belangrijk voor de houdbaarheid en de smeerbaarheid. Een goede verf kun je na een groot aantal jaren vaak met licht opschuren weer voor lange tijd verfrissen

Pigmenten, vulstoffen, bindmiddelen en andere inhoudsstoffen bepalen de kwaliteit, vloeing, dekkracht, droge laagdikte en duurzaamheid van een verf. Goedkoop is op termijn vaak duurkoop. Het is best mogelijk dat de Action verf je goed bevalt, dan moet je deze gewoon blijven gebruiken, maar..... om zekerheid te krijgen zou je beide verven (goedkoop en duurdere) onder gelijke omstandigheden moeten gebruiken en bekijken wat deze op termijn doen. (duurzaamheid, kleurechtheid, hechting, verpoederen) Daarbij: je woning is een kostbaar bezit. Goed onderhoud verdient zich altijd terug en uiteindelijk praat je misschien over 2 tot 4 liter verf voor een gemiddelde woning, voor twee afwerklagen, voor een periode van 5 á 7 jaar (afhankelijk van de ligging en de zon) Toegevoegd na 9 minuten: Houd -bij zelf mengen van verf- ook rekening met het feit dat mengverven vele verschillende basis hebben voordat er -vaak meerdere- kleurstoffen in verschillende doseringen aan worden toegevoegd: in basis van witachtig voor lichte kleuren, tot lakachtig voor zwaardere kleuren. Zelf kleur mengen is vaak (zeer) beperkt zelf te doen en moet al in voldoende hoeveelheid gebeuren om later geen kleurverschillen te krijgen. Overpigmentering leidt tot kwaliteitsverlies en snelle verpoedering.

Al enige keren heb ik deze verf gebruikt, wat me direct opviel, dat het erg lang duurde voordat de verf droog was, maar het ergste was de ongelooflijke stank in huis! veel erger dan 'gewone verf'. De verf schilderde ook moeilijker, hij vloeide minder mooi. Toegegeven, het schilderwerk ziet er nog uitstekend uit. Ik ga eens proberen om deze verf te mengen met owatrol olie, dit is geen olie maar een verfverbeteraar, de verf laat zich dan beter uitsmeren, de verf vloeit beter, hecht beter, gaat badderen tegen en maakt goedkope verf tot een kwalitatief goede verf.

Verf van de Gamma en de Action zijn veel duurder dan de betere merken en wel omdat je er veel meer van nodig hebt. Als Gamma verf de helft kost van b.v. Histor, heb je er 3x zo veel van nodig om het dekkend te krijgen. Ook is de uitstraling van een goede kwaliteit lak veel mooier. De goedkopere verfsoorten bevatten minder pigment en precies dat is het wat verf zijn dekkende werking en kleur geeft. Verder zul je zien dat je een goedkopere verf veel eerder opnieuw moet verven dan een duurdere verf. Per saldo ben je met goedkopere verf zeker duurder uit en het kost je meer werk en het resultaat is lang niet zo mooi als van kwaliteitsverf.

Wij hebben vorig jaar geprobeerd ons huis te verven met de Action verf. De droogtijd was zeer lang, niet goed dekkend, en wat aan de dunnere kant dan merkverf. Toen een pot Histor gekocht (en dat is nog niet eens de duurste verf) maar deze dekte goed en droogde veel beter en sneller op. Ik moet zeggen dat creme beter ging dan de rode. Zelf testen en kom tot een oordeel, als je goede ervaringen heb met de verf van de Action dan kan je die natuurlijk gewoon blijven gebruiken.

Bronnen:
Eigen ervaring

Chinezen weten heel goed hoe ze verf moete maken. Kwalitatief goede verf ook wel. Ze weten echter ook heel goed hoe ze geld kunnen verdienen aan verf die kwalitatief minder goed is.

Wat mij opvalt is dat de verf van de Action zoveel spettert in vergelijking met de duurdere verf! Waarom dit is weet ik niet, maar het is dus wel degelijk van mindere kwaliteit als het op gebruiksgemak aankomt :-)

Al het waar naar zijn geld, Dat geld ook voor verf. De reden waarom verf duurder kan worden is door de juiste balans tussen oplosmiddelen, pigment en verdunners. Als je verf teveel verdunt dan heeft hij geen dekking meer en als je hem te dik houd dan word deze te stroperig. Dus het is van hoog belang om de juiste balans te vinden. Om de verf goed strijkbaar en toch goed dekkend te houden heb je duurdere grondstoffen nodig. Deze grondstoffen zorgen dat de verf van hoogere kwaliteit is. Ook is het handig om te weten dat glansverf sterker is dan satin verf. In satin verf zit een ontglans middel en deze zorgt ervoor dat de kwaliteit iets afneemt. Vind u nou glansverf niet mooi dan kunt u eerst de onderste lagen met hoogglans verf doen en als toplaag(en) de satin verf. Zorg er ook voor dat de grondverf en de aflakverf van de zelfde kwaliteit zijn. gebruik geen goedkope grondverf en dure aflakverf of anders om. Dit is zonde van uw duurzame product. Het minste kwaliteit product zorgt voor de totale kwaliteit. Gebruik ook noot te goedkope kwasten. Een betere kwaliteit verf is dunner omdat deze dan beter vloeit, als we nu een kwast pakken met te dikken haren dan kunt u de strijken van de kwast zien in uw verf resultaat. Een vuist regel is hier, gebruik nooit een kwast met witte haren om te schilderen. en tot slot : waterdragende verven zijn dunner als synthetische verven. Natuurlijk zijn de waterdragende verven ook milieuvriendelijker, dit wil echter niet zeggen dat er geen schadelijke middelen in zitten. Dus gooi de overblijfselen niet door gootsteen of riool, maar breng de overblijfselen naar de milieustraat.

Zelf schilder ik en ik moet zeggen dat ik duurdere verf, makkelijker vind schilderen, hij vloeit mooi uit, het lijkt alsof je er minder van nodig hebt, maar action kan ook prima hoor, alleen iets meer werk heb je ermee is mijn mening. ps, anders wil ik je huisje wel komen doen hoor ;)

Ik gebruik altijd een merk verf in mijn geval Sikkens en mijn buurman 2 deuren verder gebruikt goedkope. Ik schilder ong. 1 maal per 9 jaar en hij om de 3 a 4 jaar en dan is het bij hem echt hard nodig en bij mij zou het eigenlijk nog wel kunnen. Maar als je de prijs van zijn verf zou verdubbelen dan kost die verf nog niet zoveel als die van mij. dus hij is voordeliger uit. Mijn voordeel is ik ben niet zo'n schilder en ben blij dat ik maar 1 keer in de negen jaar hoef en dat is mij wel wat waard.

wij gebruiken altijd verf van sigma of sikkens, dat is schakelverf die de schilder ook meestal gebruikt, je hoeft niet speciaal eerst te gronden. als ik muurverf van de gamma gebruik moet ik 2 of 3 keer rollen en bij de sigma maar 1 keer, wel duur maar tijd is ook geld

Zoals zo veel kunnen chinezen zeker ook verf maken. Tussen de verschillende merken en soorten verf zit ook heel veel verschil dat naast de gebruikte grondstoffen mede wordt veroorzaakt door; hoge winsten, reclame gelden en de plaats van productie. Je zult je dan ook eerst moeten afvragen qr je de verf voor wilt gebruiken. Is het een kozijntje op de begane grond dan kun je daar rustig een goedkoop product voor kiezen. Moet je echter steigers gaan bouwen om op grote hoogte te schilderen dan zal ook een groot deel van de kosten hier mee zijn gemoeid. Het beste is dan te kiezen voor een goede verf met de juiste bestanddelen (bijvoorbeeld verf op siliconenbasis) met een 15 jaren plan dan ben je 15 verschoont van steigers huren en opbouwen en dus zul je ook die kosten van de meerprijs van de duurdere verf in mindering kunnen brengen en tot verrassende resultaten kunnen komen. Daarnaast wil je ook het liefst zo min mogelijk in de rommel zitten.

Hallo Kyodo, De verf van de Action is niet van mindere kwaliteit ! Het is ook geen chinees product, het word gefabriceerd bij AKZO in Sassenheim ( AKZO is o.a Sikkens e.d) Ik dacht vroeger ook .. een blik grondverf van €3,12 kan niks zijn . Ik was toen bezig met hardhouten kozijnen in de keuken met Flexa grondverf, gronden voor de 2e keer en kwam net te kort op zaterdagmiddag. Een blik Action grondverf gehaald, en dat dekte veel beter dan die flexa, stond versteld . ( en het was sneller droog) Toen een blik Ral 9001(crèmewit) bij de action gehaald, dacht probeer het gewoon, en het is super, goede vloeing,dekkracht is super, en snel droog! Daarna dit jaar de zolder gedaan met ral 9016 (spierwit) en ik vond het hele fijne verf. Nu ben ik bezig met een babykamer, en je raad het al.. verf van de action ! Voorheen deed ik alles met Sigma en Sikkens, maar vind de action verf gelijkwaardig! Je moet trouwens een weten hoeveel schildersbedrijven tegenwoordig spullen bij de action kopen (verf, tape,kwasten, rollertjes e.d Groeten Leonard

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100