Hoe krijg ik het zonnescherm van mijn zonnegevel af?

het is zo'n ouderwetse oranje. dus die zit er al tientallen jaren op, helemaal vast geroest, dus met een schroevendraaier lukt echt niet. Hoe???

Toegevoegd na 50 seconden:
Moet zijn voorgevel ipv zonnegevel...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een moker!

Het beste antwoord

Gewoon met een slijptol de koppen van de schroeven afslijpen.Daarna heb je meer ruimte om ze er met een tang uit te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, er moestidd een slijptol aan te pas komen! Maar het is gelukt! Fijn!

Andere antwoorden (4)

Je hebt van die spuitbussen tegen roest, zodat je roestige schroeven loskrijgt. Gewoon te koop bij de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kruipolie cola
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bouten "laten schrikken".
Geef er een paar kleppen met een hamer op OF de bouten eerst (met een brander) flink verhitten en dan proberen los te draaien.

Kruipolie is ook goed maar dan met geduld... dit moet je uren laten inwerken. Oppassen dat je niet gaat verhitten met een hoop kruipolie... dat brand nl ook.

(zoiezo oppassen met brander!)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sowieso een +
Met een slagschroevendraaier.

Ze bestaan ook met een accu.
Goeie kans dat de schroef afbreek, maar dan heb je het scherm er ook af.

Toegevoegd na 1 dag:
Heb je hem er al af?

Voor de duidelijkheid: breekt een schroef af met een slagschroevendraaier dan was ie toch al niet meer te redden. (als de olie opties tenminste ook niet werken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet veel gereedschap, geen moker, geen brander, zelfs geen boor. Ik heb wel het plan naaimachine olie te gebruiken dat is toch vergelijkbaar met kruipololie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naaimachine olie is volgens mij alleen een schone olie om de machine te smeren. Je wilt ook niet dat er vieze vlekken op kleding komt. Een kruipolie lost ook roest op en "kruipt" langs de schroef. Een busje WD40 is niet duur. (ligt vaak ook voor weinig bij de action) En je kan het voor veel dingen gebruiken. (sloten, alles wat piept/kraakt, fiets, enz) Maar baadt het niet schaadt het niet, hooguit moet je later iets meer wd40 gebruiken, omdat je eerst de naaimachine olie moet weg krijgen. ps. geen handige buurman/vrouw? vraag om hulp om een schroef los te draaien en het wordt al snel een "ere kwestie" (die truck halen ze bij mij ook wel eens uit)