Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe of met wat verwijder je lijm van een betonnen vloer?De vloer is 5 x 5 meter,Alabastine is dan erg duur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat je het5 hebt over vloerbedekking lijm? Lijm verwijderaar is dan inderdaad een dure oplossing. Ga eens kijken bij de plaatselijke BoRent o.i.d. Deze hebben apparaten in de verhuur waarmee je de lijmlaag van de ondergrond los trilt/krabt. Ook een stuk gezonder dan de Alebastine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn natuurlijk allerlei dure middelen te krijgen, misschien ook iets van HG, maar een heel simpele tip is afsteken met een groot plamuurmes. Wel zo vlak mogelijk houden om de cementlaag niet te (veel) te beschadigen.

Dus ik zou een aantal vrienden, kennissen mobiliseren en dan gaat dat vrij snel. Ik ga er wel van uit dat de vloer niet echt egaal met lijm is bedekt anders zal het toch op een andere (chemische) manier moeten.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Wat dacht je van een laagje egaline er over nadat je de los zittende delen hebt verwijderd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar egaline is ook niet goedkoop.
Voor 25m2 zit je bij 2 a 3 mm aan de 100 a 150,-
moet nog voorstrijk middel bij en de eventuele aankoop van o.a. een cementkuip en huur van menger. (dat kan ook met menger op een goeie boormachine) En die 3 mm moet je wel kunnen hebben, irritant als er daardoor een stukje van je deuren af moet.
Of een paar mensen regelen of goed materiaal huren.
Ik heb ff in de verhuurfolders gekeken, kan bij de Bo-rent niks vinden, bij de Boels wel. (zie bron)
Deze werkt het beste als het tapijt er nog opzit, je haalt dan tapijt en lijn tegelijk eraf.

Een beton schuurmachine kan ook, alleen zijn die wat duurder in de verhuur.

Je kan ook een paar goedkope oplosmiddelen proberen,
terpentine, wasbenzine, thinner.
Alleen OPPASSEN want deze zijn allemaal zeer brandgevaarlijk en ongezond, zeker als je 25m2 tegelijk gaat doen. (dus ramen open)

Als je geluk hebt, is het oplosbaar in water:
ff met heet water proberen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding