Hoe of met wat verwijder je lijm van een betonnen vloer?De vloer is 5 x 5 meter,Alabastine is dan erg duur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4K

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat je het5 hebt over vloerbedekking lijm? Lijm verwijderaar is dan inderdaad een dure oplossing. Ga eens kijken bij de plaatselijke BoRent o.i.d. Deze hebben apparaten in de verhuur waarmee je de lijmlaag van de ondergrond los trilt/krabt. Ook een stuk gezonder dan de Alebastine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn natuurlijk allerlei dure middelen te krijgen, misschien ook iets van HG, maar een heel simpele tip is afsteken met een groot plamuurmes. Wel zo vlak mogelijk houden om de cementlaag niet te (veel) te beschadigen.

Dus ik zou een aantal vrienden, kennissen mobiliseren en dan gaat dat vrij snel. Ik ga er wel van uit dat de vloer niet echt egaal met lijm is bedekt anders zal het toch op een andere (chemische) manier moeten.
12 jaar geleden
Wat dacht je van een laagje egaline er over nadat je de los zittende delen hebt verwijderd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar egaline is ook niet goedkoop.
Voor 25m2 zit je bij 2 a 3 mm aan de 100 a 150,-
moet nog voorstrijk middel bij en de eventuele aankoop van o.a. een cementkuip en huur van menger. (dat kan ook met menger op een goeie boormachine) En die 3 mm moet je wel kunnen hebben, irritant als er daardoor een stukje van je deuren af moet.
Of een paar mensen regelen of goed materiaal huren.
Ik heb ff in de verhuurfolders gekeken, kan bij de Bo-rent niks vinden, bij de Boels wel. (zie bron)
Deze werkt het beste als het tapijt er nog opzit, je haalt dan tapijt en lijn tegelijk eraf.

Een beton schuurmachine kan ook, alleen zijn die wat duurder in de verhuur.

Je kan ook een paar goedkope oplosmiddelen proberen,
terpentine, wasbenzine, thinner.
Alleen OPPASSEN want deze zijn allemaal zeer brandgevaarlijk en ongezond, zeker als je 25m2 tegelijk gaat doen. (dus ramen open)

Als je geluk hebt, is het oplosbaar in water:
ff met heet water proberen dus.