Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak ik mijn veters stroef?

mijn nieuwe veters,in mijn nieuwe schoenen, zijn erg glad zodat de knopen los gaan.

Toegevoegd na 2 uur:
nieuwe kopen ok. is een oplossing.maar geen antwoord op de vraag:hoe maak ik mijn veters stroef:

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het losraken van ronde gladde veters kun je voorkomen door je veters op een iets andere manier te strikken. In de video uit de link wordt uitgelegd dat je door de strik andersom te maken voorkomt dat de veters losraken.

Een eenvoudiger oplossing is om de onderliggende knoop andersom te maken. Je kunt dan de strik blijven maken op de manier waarop je dat altijd al hebt gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit werkt echt.vandaag lange wandeling gemaakt.niks los gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkt echt.dank.

Andere antwoorden (7)

Het enige wat ik kan bedenken om ze stroef te maken, is door ze te schuren en dat lijkt me nou niet zo'n goed idee. Dan blijft er weinig van je veters over. Ik raad aan om even langs de schoenenwinkel te gaan en nieuwe, bijpassende en stroeve veters erbij te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook een stukje fijn schuurpapier.
Gewoon proberen, de enige andere optie is nieuwe kopen en mocht schuurpapier niet lukken dan kan je altijd nog nieuwe kopen...
+ dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stukje fijn schuurpapier PAKKEN.
Meestal worden ze vanzelf wat stroever naarmate de veters wat ouder zijn, dat komt dan met name door een slijtage.
Wat je zou kunnen doen is die slijtage nabootsen door met een schuurpapiertje over de veters heen te schuren, maar je loopt dan wel het risico dat ze gaan rafelen.
Ik denk dat het verstandiger is om een nieuw paar veters te kopen, en dan liefst van katoen o.i.d., geen synthetisch materiaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn het van die ronde veters?
Dat probleem heb ik ook gehad. Het ging niet over dus ik heb er maar andere veters in gedaan. Ik denk dat je dat het beste kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,van die ronde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies mijn ervaring +je dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog wel een ideetje. Heb het zelf niet uitgeprobeerd maar ik denk dat het werkt:
Haal de veters uit de schoenen en maak ze nat (doorweekt) maak er nu stevige strikken in en laat ze opdrogen. Maak de strikken los en herhaal dit evt. met de strikken op een iets andere plek. Zo worden ze wat "kronkelig" met dikke en dunne stukken en blijft de strik in de toekomst hopelijk beter zitten. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha Wannabee,al eens geprobeerd opgedroogde knopen los te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een strik krijg je wel los. :-) Ergens omheen, net zoals in je schoen. Het strikje krijg je los door aan de uiteinden te trekken, en dan de losse knoop eronder ook wel door je vingers eronder te leggen en omhoog te trekken.
Jouw veters zijn van een glad laagje voorzien waardoor ze steeds los glijden. Koop voor een paar euro dezelfde maar dan niet glad en je bent van alle problemen af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou dat glad laagje dan te verwijderen zijn?
Je zou ze ook eens in een sopje kunnen laten weken en kijken hoe ze dan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga ik zeker proberen,dankje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of het helpt,maar daar kom je snel genoeg achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat werkt dus niet.ik heb allerlei sopjes geprobeerd,maar helaas.toch bedankt voor de moeite.
Misschien met een beetje thinner,
thinner is een "alles oplosser"
(letterlijk, het lost problemen niet op)
Als er een laagje op de veters zit kan je die oplossen, plastics worden er vaak ook minder glad van,

Wel OPPASSEN, thinner is troep.
Handschoenen aan en goed ventileren, het liefst alleen buiten gebruiken.
Ook oppassen dat je veters niet helemaal oplossen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga met je veters over de (botte) kant van een schaar, hierdoor breek je de vezels een beetje wat voor meer weerstand zou moeten zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing