Kan een roos op stam in pot binnen staan?

Onze gang is koud en er komt een hoop licht en zon binnen. Zou ik er een roos op stam in pot neer zetten? Overleeft de plant dit? Of komen er dan geen rozen aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Het beste antwoord

Een roos moet veel licht hebben om te groeien en te bloeien.
In een gang, ook al is het erg licht, is er aanzienlijk minder licht dan buiten!
Buiten heeft een roos momenteel , meer dan 12 uur zonlicht, (daglicht) een groot deel van de dag vrijwel recht van boven.
Dat kan je in een hal dus nooit hebben, want binnen komt het licht van slechts een kant.
Dus is er voor een roos binnen altijd te weinig licht.
Gevolg dat de nieuwe rozentakken naar een kant gaan rekken, de takken slap worden, zeer gevoelig worden voor luis en spint en er geen bloemknoppen worden gevormd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
En een roos houdt van wind, + Ed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja van veel wind!