wat kun je het beste doen om de warmte vandaag buiten de deur te houden?

Het gaat in mijn geval om een portiekwoning op 1,5 hoogte. kan ik bv beter de ramen open of juist niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Ramen & gordijnen dicht zodra het buiten warmer begint te worden dan binnen. Nu dus ongeveer. Voorkom dat zon je huis binnen treedt. Als je rolluiken hebt, doe die dan dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ramen dicht aan de zonkant open aan de kant waar geen zon schijnt. Gordijnen dicht aan de zonkant.
ronron1212
12 jaar geleden
Als je zonwering hebt, zou ik die gebruiken en aders de gordijnen dicht houden. Als het binnen nou warmer wordt dan buiten, dan zou ik de ramen open zetten en niet eerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
s' avonds, s'nachts en s'ochtends als het koel voelt buiten en warm in huis dan kan je het beste zoveel mogelijk alles open gooien. Als het buiten maar wat warmer wordt doe je het beste alles dicht inclusief je zonwering naar beneden of gordijnen dicht.
Zo hou je het het langste koel zonder airco.