overschakeling van buitentemperatuur 35 graden naar airco schadelijk voor dieren ? zie verdere toelichting

Ik zit op dit moment op animalplanet te kijken,daar vinden ze vaak honden of katten die al weken zijn achtergebleven in de hete zon.
Ze worden dan in een auto met hondenhok met airco gezet,en vaak wordt dan nog 2 uur gereden voordat ze bij de opvang zijn.
Ik vraag mij af of dit geen nadelige gevolgen kan hebben voor de dieren (zal wel niet dramatisch anders deden ze het niet) ,maar ze koelen dan toch heel snel af,en vooral als ze toch al in lichaamlijk slechtere conditie zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

1 keer kan niet al te veel kwaad, maar als het te vaak gebeurt zullen ze daar wellicht wel wat van merken.
Als een mens telkens van de volle zon 30 graden ineens in de airco komt van 20 graden bijv, dan is de kans zeker aanwezig dat je een verkoudheidje op kan lopen.

Bij vissen is het zelfs zo dat ze stip(een ziekte krijgen), bepaalde tropische vissen in ieder geval, als het water teveel schommelt van temperatuur.

Een keertje kan geen kwaad en zoals het daarboven wordt aangegeven zal die hond er niet zwaar ziek van worden, maar als het te vaak achter elkaar gebeurt dan zal dat dus niet al te goed zijn voor zowel mens als dier.