Mijn vaatwasser stond deze morgen nog met water in de kuip. De vaat was gewassen maar het water niet weggepompt. Resetten lukt ook niet.

We hebben beide filters uitgekuist. Want onder de gewone filter zit er nog één. Deze is via een vijs die je losschroeft te bereiken. Een klein stukje kalk zat erin. We hebben eveneens de filter van de aquastop gereinigd ( was niks vervuild) En tot slot hebben we de afvoer uitgekuist maar deze was ook niet vervuild. Op het schermpje zie je vaag de programmaduur( de cijfers 122 staan niet volledig) en de symbolen om glansmiddel en zout bij te vullen. Wanneer je de deur sluit om de wasser te laten starten hoor je een geluid alsof hij zal starten maar hij doet het niet. Iemand een idee wat we nog kunnen proberen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Soms zit na het tweede filter iets dat kan draaien, een stuk van de pomp. Daar komt wel eens troep in (stokje, glasscherf, etc) dat verhindert dat de pomp draait.

Een andere mogelijkheid is, dat je de machine reset. Zie de handleiding of internet, vaak moet je twee-drie knoppen ingedrukt houden bij het inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onlangs is mij dat ook overkomen, ik had de vaatwasser eigenlijk al "afgeschreven".
Toch nog een poging gedaan met een leiding-ontstoppingsmiddel en warempel.. na twee dagen deed hij het weer als vanouds !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien zit er toch iets dieper onder het filter. Wij hebben het laatst gehad met een clip sluiting van een zakje stroopwafels. Goed wroeten dus, en misschien een scheut ontstopper er door...