Een klein deel van mijn olijven blijven klein en worden donker en beenhard en verschrompelen. Het grote deel wordt dik en groen. Te weinig water ????

woon in Spanje en de boom staat in een pot op het terras

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Dat een klein deel van de olijven klein blijft en verschrompeld zou met water te maken kunnen hebben, echter omdat het grootste gedeelte duidelijk mooi dik en groen wordt zou ik het toeschrijven aan de doorstroom in de boom zelf. waarschijnlijk is het zo dat het boompje van beperkte kwaliteit is waardoor het niet in staat is alle olijven goed te onderhouden!
Tip hiervoor is een willekeurige hoeveelheid water extra aan de boom geven en eventueel potgrond.

B.R.aklav