hoe kan je het beste een T-shirt verven?

Ik heb een groen T-shirt en die wil ik een andere kleur geven. Wit is ook goed. Hoe doe ik dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt van die kleine blikjes Dylon verf kopen, bij de drogist bijvoorbeeld. Daarvan heb je ook ontkleurder. Dan kun je je T-shirt eerst ontkleuren (mooi wit wordt het niet hoor) en daarna verven. Ik zou niet een te lichte kleur nemen, maar donker wordt vaak echt wel mooi. Je zou er natuurlijk ook een tye-and-dyeshirt van kunnen maken. Wel heb je kans dat de stiksels niet goed meekleuren, als je shirt van katoen is en de stikdraad van kunstvezel bijvoorbeeld. Verder moet je er rekening mee houden dat je shirt de eerste tijd nogal af kan geven in de was, en dat je handschoenen zonder gaatjes aantrekt als je met de hand verft (wat ik voor een T-shirt wel zou doen). De vlekken die je anders op je handen krijgt, slijten heeeeeel langzaam. Als je met de machine verft, moet je hem daarna goed laten draaien zonder was.

Wit lukt nooit. Je kunt alleen maar naar een meer donkere kleur verven. Er zijn kledingverven die je in de wasmachine kunt doen. Daarna wel de wasmachine weer "schoonwassen" door hem met een lang programme leeg te draaien.

In bijv de Kruidvat heb je speciale verf voor textiel, probeer dat eens! Je kunt je shirt ook bleken, dan wordt het heel licht(groen). Dat dor je met bleekmiddel.

Ik ben bang dat je, als je een groen shirt gaat verven, je een vieze bruine kleur krijgt, welke verf je ook gebruikt. Lichter maken gaat niet, of je moet bleken, meet kans op vlekken. Gaat je dus geld en energie kosten voor een hooguit matig resultaat. Nieuw shirt kopen(en dit groene shirt weggeven) is makkelijker

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100