hoe kan je het beste een T-shirt verven?

Ik heb een groen T-shirt en die wil ik een andere kleur geven. Wit is ook goed. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
9.8K
Kimath
12 jaar geleden
Welk materiaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet dat dit er nooit mooi uit zal komen te zien?
MissBiggie
12 jaar geleden
Koop gewoon een wit t-shirt. Is simpeler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog goedkoper ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik kan een wit t-shirt kopen maar mijn shirt is niet het model van een t-shirt. Het is een shirt met elastiek aan de onderkant, de mouwen en bij de hals. Ik weet niet meer wat ie gekost heeft, maar zoiets is wel wat duurder dan een gewoon t-shirt. Is textiel verf zo duur dan?
MissBiggie
12 jaar geleden
Je krijgt dat shirt nooit wit. Zie alle antwoorden die gegeven zijn.

Het beste antwoord

Je kunt van die kleine blikjes Dylon verf kopen, bij de drogist bijvoorbeeld. Daarvan heb je ook ontkleurder. Dan kun je je T-shirt eerst ontkleuren (mooi wit wordt het niet hoor) en daarna verven. Ik zou niet een te lichte kleur nemen, maar donker wordt vaak echt wel mooi. Je zou er natuurlijk ook een tye-and-dyeshirt van kunnen maken.
Wel heb je kans dat de stiksels niet goed meekleuren, als je shirt van katoen is en de stikdraad van kunstvezel bijvoorbeeld.
Verder moet je er rekening mee houden dat je shirt de eerste tijd nogal af kan geven in de was, en dat je handschoenen zonder gaatjes aantrekt als je met de hand verft (wat ik voor een T-shirt wel zou doen). De vlekken die je anders op je handen krijgt, slijten heeeeeel langzaam.
Als je met de machine verft, moet je hem daarna goed laten draaien zonder was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wit lukt nooit. Je kunt alleen maar naar een meer donkere kleur verven. Er zijn kledingverven die je in de wasmachine kunt doen. Daarna wel de wasmachine weer "schoonwassen" door hem met een lang programme leeg te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In bijv de Kruidvat heb je speciale verf voor textiel, probeer dat eens!
Je kunt je shirt ook bleken, dan wordt het heel licht(groen). Dat dor je met bleekmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat je, als je een groen shirt gaat verven, je een vieze bruine kleur krijgt, welke verf je ook gebruikt.
Lichter maken gaat niet, of je moet bleken, meet kans op vlekken.
Gaat je dus geld en energie kosten voor een hooguit matig resultaat. Nieuw shirt kopen(en dit groene shirt weggeven) is makkelijker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
ook dat