Wij hebben last van pissebedden!!!

We wonen in een gewoon huur huis, en hebben last van pissebedden. Ze komen dus door gaatjes lijkt mij. Bij de ramen zeg maar. Daar waar het huis eindigd en ook vooraan. Dus, lijkt mij dat daarmee ook vocht en tocht meekomt. Kun je hiermee echt naar de woningbouw gaan en je gelijk krijgen, omdat het gewoon niet goed is geïsoleerd is? Dit hoort toch bij een soort standaard behoefte te horen. Bovendien hebben we hier eigenlijk nooit echt zó veel last van gehad. Elke dag liggen er wel een stuk of zes dode pissebedden in het huis. Je ziet ze zo rondlopen. Dit is toch eigenlijk iets waar de woningbouw iets aan moet doen?
Of is dit heel gewoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pissebedden richten geen schade aan. En bedenk ook: ventilatie is nodig in een huis.
Misschien is je huis te vochtig, dan of iets meer stoken, of van die vochtvreters neerzetten.

Het beste antwoord

je kan hier zeker mee naar de woningbouwvereniging, sowieso goed om te weten of er meer huurders zijn met dezelfde klachten. I.o.m. met de woningbouw wordt er bekeken of er echt sprake is van een plaag, indien dat zo is dan hoort de woningbouw een professionele bestrijder in te huren daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedaan, ze vinden het een luxe om er iets aan tedoen. Luie woningbouw... Toch bedankt, maar er wordt nu niks aan gedaan. ;)

Andere antwoorden (1)

Bij vochtige huizen komt dit voor,denk niet dat woningbouw daar iets zal aan doen.Zelf kan je er wel iets tegen doen,hier zijn enkele tips:

In een lichte, droge en verwarmde ruimte kunnen pissebedden niet overleven, ze zijn dan na twee tot drie dagen dood door uitdroging. Vochtproblemen oplossen door goed ventileren en rommel opruimen zorgen ervoor dat pissebedden zich niet thuis voelen. Temperaturen boven zo'n 35 °C zijn dodelijk.

Aardappel.
Binnen kunnen de pissebedden gevangen worden met behulp van een doorgesneden en uitgeholde aardappel, leg de aardappel op de vloer, met de doorgesneden kant naar beneden.

Koper.
Volgens een oude volkswijsheid zou ook het neerleggen van koperen centen op plaatsen waar de diertjes binnenkomen de pissebedden verjagen.

Horgaas.
Om te voorkomen dat pissebedden de woning binnenkomen kunnen luchtroosters en dergelijke worden voorzien van fijnmazig horgaas
fremar