Kan een citronella plant ook op je kamer staan? Voor tegen de muggen

Dus kan de plant tegen iets minder zonlicht en de zuurstof met mij delen in de avond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

Ja. Vroeger wist men ook al, dat planten 's nachts zuurstof verbruiken, maar de verpleegster dachten dat dit ten koste van de patiënten ging. De planten werden 's avonds uit de kamers gehaald.

Maar het zuurstofverbruik van planten is zo ontzettend weinig, dat dit absoluut niet schadelijk is. Dus liet men de planten op een gegeven moment weer staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, dat kan prima! In de jaren '70 had ik m'n hele vensterbank hiermee vol staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahah ik ook, die planten deden het altijd goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, en maar stekken, je had er maar één nodig voor een vensterbank vol!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon overgenomen van:http://www.goeievraag.be/vraag/citronella-plant-kamer-muggen.196962
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry verkeerd begrepen:))
Dat zijn wel ongeveer de stevigste planten die er zijn, gezien het feit dat ze ook in de vensterbank op scholen overleven. Te veel water, te weinig water, gefrutsel aan de blaadjes omdat je handen daarna zo lekker ruiken, zon, schaduw, overal kunnen ze tegen. (nou ja, bijna overal)
Ze heten eigenlijk citroengeranium en kunnen gerust op je kamer staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon overgenomen van:
http://www.goeievraag.be/vraag/citronella-plant-kamer-muggen.196962
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry verkeerd begrepen:))
Vorig jaar is nog op t.v. geweest[ik dacht bij radar]dat citroenplanten helemaal niet helpen als je last van muggen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt +. Heb ze jaren op de slaapkamer gehad. Grote, sterke citroenplanten. Met daarbij gewoon muggen.
hoi Robin,

planten gebruiken zuurstof, maar dat is zo weinig dat je daar geen zorgen over hoeft te maken.
mijn vrouw, die gebruikt veel meer, en die mag ook in mijn slaapkamer naast mij liggen.
zou ik haar op de gang zetten? mogelijk gaat ze protesteren ;-)

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou wil ik toch iets zeggen tegen robin die hier antwoord gaf.. robin jij zegt dat planten zuurstof gebruiken maar dat is fout. ze producéren het. Planten gebruiken CO2.

nu het antwoord op je vraag:
ja hoor dat kan prima. voor je raam zetten. water en klaar.
(als je kamer te sterk ernaar gaat ruiten het raam op een kiertje zetten)