Hoe kun je lucht onder een badkamertegel verwijderen als alles al vast zit?

Onze badkamer is verbouwd een jaar geleden en nu zit er lucht onder sommige tegels. Is het mogelijk om dit op te lossen zonder de hele vloer open te gooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5K

Het beste antwoord

Als er lucht onder zit, betekent het, dat er niet onder alle tegels voldoende lijm/ kit zit.
Hier kanje niets aan doen, zonder de tegels er uit te halen.
Onder veel tegels zit lucht, dat komt heel veel voor, zolang de tegels goed vast blijven zitten, is het geen enkel probleem, je zou een aantal tegels kunnen gaan vervangen, maar dan heb je risico dat er meer tegels los raken dan nodig, dan moet je ook nog precies de zelfde tegels in voorraad hebben en ook het kleurverschil van de nieuwe voegen kan je mogelijk nog heel lang zien, dus zou ik het maar lekker laten zitten, zolang er geen tegels los zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door op de tegels te kloppen kun je aan het holle geluid horen onder welke tegel(s) er lucht zit.
Je kan die tegels eruit halen en opnieuw lijmen (zulen wel nieuwe tegels moeten worden, de oude zijn er zeker kapot uitgekomen denk ik); je hoeft dus niet je hele vloer op te halen. Succes!