Hoe krijg ik de crank (arm van de fiets-trapper) van de trap-as? Ik heb de bout al verwijderd maar ik kan hem er niet af krijgen. BVD

Weet jij het antwoord?

/2500

Met grof geweld ;-) Een hamer is meestal voldoende. Let even op welke trapper het is ; ze draaien in de tegengestelde richting van hoe je trapt, want anders zou je steeds je trapper losfietsen. Bij je linkertrapper moet je dus de andere kant opdraaien dan eigenlijk logisch zou zijn; alsof je hem vaster draait. Maar nogmaals : een beetje geweld is er vaak wel bij nodig, omdat je ze al fietsend HEEL strak hebt gedraaid.

LET OP, de rechter pedaal heeft rechtse schroefdraad, de linker pedaal heeft linkse schroefdraad !!!

ik denk dat het 'n trapas is met vierkante nok en die kan héél vast zitten.laatst heb ik het uiteindelijk gedaan met 'n poelie trekker.

als je de bout verwijderd heb zie je aan de buitenkant van je crank, waar het dopje zat ook schroefdraad. Dit zit er niet enkel voor het dopje, maar om een speciale trekker te plaatsen. als je de bout in zo'n trekker aandraait trekt deze de crank los (deze zit op een taps toelopend vierkante as getrokken door de bout, dit zit enorm strak vast) http://www.v-fiets.com/shop/Crankstel-Trekker-p-16264.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100