Hebben pauwen vleugels?

Misschien een rare vraag maar hebben pauwen vleugels? en kunnen ze vliegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Ondanks dat de blauwe pauw vleugels heeft, vliegt hij zelden. ’s Nachts vliegt hij vaak naar de top van een boom om te rusten. Maar over het algemeen vliegt de blauwe pauw als hij zich bedreigt voelt. Meestal scharrelt hij op de grond naar voedsel of ligt hij daar te rusten. Pauwen nemen graag een zandbad om zich te ontdoen van eventueel ongedierte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, alle vogels hebben vleugels, dus ook pauwen.
Alleen zijn niet alle vleugels geschikt om een vogel te laten vliegen.
Denk bijvoorbeeld aan struisvogels en pinguins, die kunnen niet vliegen.
Pauwen, kippen en fazanten kunnen wel vliegen (laatstgenoemde het best), maar niet heel goed. Als ze al vliegen dan is het naar een tak in een boom, om wat veiliger te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pauwen hebben vleugels en kunnen vliegen en ook wel verder dan een nabije boomtop. Ik weet van een eigenaar van meerdere pauwen dat sommigen wel eens gaan buurten bij pauwen op een boerderij die een kilometer verder ligt en dat ze dan na een week of langer weer terug vliegen.