Jonge kraai in de tuin, wat te doen?

Sinds een uur of één zit er een jonge kraai in onze tuin die niet meer wegvliegt... Hij kwam vrij stuntelig aanvliegen en plofte neer in de bosjes. Sindsdien scharrelt hij daar een beetje rond. Er zitten een paar volwassen kraaien in de boom te roepen. Wat moeten we doen?
De dierenambulance van onze regio haalt geen vogels meer op die niet gewond of ziek zijn...
Hond zit al binnen...

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry, het is een kauw... de volwassen dieren hebben een grijze kop en blauwe ogen...
(haal het altijd door elkaar)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.4K

Het beste antwoord

Dit gebeurd wel vaker,de ouders zijn in de buurt om het jong in de gaten te houden en te voeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vrij weinig. Het dier oppakken en verzorgen is naast gevaarlijk voor jezelf ook nog een zeer stressvol voor het vogeltje zelf.
Kijk of zij gewond is of misschien ergens verstriks in is geraakt. Zo niet kun je proberen wat water of een stukje brood naast haar neer te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie echt niet kan vliegen: zelf vangen en wegbrengen naar een vogelopvang in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij nog niets!
ik heb wel eens gehoord dat de moeder wel in de buurt is en zodra je de jonge kauw pakt en wilt verzorgen ontneem je hem de kans op een normaal verder leven..
waarschijnlijk zijn er mensen die er meer van weten, maar volgens mij moet je niet te snel iets doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dit weer zou ik er zeker een schaaltje met water bij zetten. Misschien is het wel bevangen door de hitte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip!