Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Jonge kraai in de tuin, wat te doen?

Sinds een uur of één zit er een jonge kraai in onze tuin die niet meer wegvliegt... Hij kwam vrij stuntelig aanvliegen en plofte neer in de bosjes. Sindsdien scharrelt hij daar een beetje rond. Er zitten een paar volwassen kraaien in de boom te roepen. Wat moeten we doen?
De dierenambulance van onze regio haalt geen vogels meer op die niet gewond of ziek zijn...
Hond zit al binnen...

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry, het is een kauw... de volwassen dieren hebben een grijze kop en blauwe ogen...
(haal het altijd door elkaar)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit gebeurd wel vaker,de ouders zijn in de buurt om het jong in de gaten te houden en te voeden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vrij weinig. Het dier oppakken en verzorgen is naast gevaarlijk voor jezelf ook nog een zeer stressvol voor het vogeltje zelf.
Kijk of zij gewond is of misschien ergens verstriks in is geraakt. Zo niet kun je proberen wat water of een stukje brood naast haar neer te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie echt niet kan vliegen: zelf vangen en wegbrengen naar een vogelopvang in de buurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij nog niets!
ik heb wel eens gehoord dat de moeder wel in de buurt is en zodra je de jonge kauw pakt en wilt verzorgen ontneem je hem de kans op een normaal verder leven..
waarschijnlijk zijn er mensen die er meer van weten, maar volgens mij moet je niet te snel iets doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dit weer zou ik er zeker een schaaltje met water bij zetten. Misschien is het wel bevangen door de hitte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding