Ik heb al eens een vraag over krielkipjes in de achtertuin gesteld. Dit kon wel verzekerden ze mij. Maar toch nog even dit: ik heb een vijver!Kan dat?

Kunnen ze niet verdrinken? Of zijn ze bang van water?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Hier staat onder het kopje "Kippenweetjes" dat kippen niet kunnen zwemmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
http://youtu.be/56av1QuM8MM
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arm beest!
escape
12 jaar geleden
Maar zwemmen doet ie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij schijnt het niet bepaald te apprecieren al kan hij het inderdaad wel. Hij lijkt de hele tijd naar de jongens toe te zwemmen in de hoop dat ze hem eruit tillen.
escape
12 jaar geleden
Het is zelfs dierenkwelling. Maar je antwoord is onjuist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee mijn antwoord is wel degelijk juist. IK zeg niet dat kippen niet kunnen zwemmen want ik heb geen kippen. Maar ik zeg HIER STAAT....
escape
12 jaar geleden
Oh ja, dat is waar. Je verwijst slechts naar een link met foute info...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vanuit de bron die je erbij gestuurd hebt veel informatie kunnen opdoen. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Een kip kan niet zwemmen zoals een eend, maar als de rand van de vijver niet te hoog is zal zij er wel weer uitfladderen als ze per ongeluk te water raakt (kippen zijn niet wezenlijk stommer dan andere vogels).
Merels verdrinken toch ook niet in je vijver?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak voor de zekerheid een of meer plankjes met dwarslatjes, zodat ze uit je vijver kunnen komen, mochten ze onverhoopt te water raken.
eventuele egels in je vijver zullen je er ook dankbaar voor zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Als het moet zwemmen kippen gewoon. Alle dieren kunnen zwemmen, alleen sommigen kunnen het niet zo goed.
escape