Hoe kan je een vogel tijdelijk en veilig merken?

ik voed momenteel een torteltje op die ik heb gered uit de kaken van de kat van m'n buuf.
ik stop z'n kropje twee maal daags vol, geef 'm vlieglessen, hang 'm op gezette tijden buiten om zich te orienteren, dus ik hecht wel aan het beestje.
tzt ga ik 'm vrijlaten, maar ik voer hier dagelijks een groep tortels, en zou 'm graag nog een beetje monitoren, of hij ook komt eten.
een permanente ring zie ik niet zitten.
ik heb al gedacht over kleurspray, maar na een bui is dat weg.
een sticker op z'n kop vind ik ook weer zowat.
wie heeft ideeen?

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grinnik, ik zie jullie al gezellig samen op de dakrond zitten, klaar voor de vlieglessen :)
Rieneke1
12 jaar geleden
haha, nee ik gooi 'm dagelijks van links naar rechts door de slaapkamer, terwijl er vijf katten zitten te loeien aan de andere kant van de deur :)

Het beste antwoord

Je zou misschien een klijn elastiekje om zijn poot kunnen doen. Als dat niet te strak is of pijnlijk is voor het beestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt z'n nageltjes lakken, dat slijt er namelijk tzt af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een clip om zijn pootje doen zo een wat je ook wel eens om een broodzak zit. Deze is niet permanent en kun je er ook zo weer afhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
hier heb ik ook aan zitten denken.
eenmaal vrij krijg ik 'm niet meer te pakken, maar zo'n clip raakt hij wel kwijt vroeg of laat.
bedankt!