Kunnen kippen ook slapen in een nachthok, maar dan zonder stok, ik heb namelijk kippen en een nachthok maar geen stok, wel stro en hooi bedjes.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Antwoorden (3)

neem een houten bezemsteel en bevestig deze in t nachthok laag boven de grond, het is een werkje van niets maar de kip is je eeuwig dankbaar want zo kan die op stok...
ze slapen zo ook als ze niets anders hebben maar als je kippen wilt houden en er goed voor wilt zijn , zul je wel wat voor hun moeten doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
zo is dat, +
Voor kippen is het beter om op een stok te slapen; ze voelen zich daar veiliger op.
Gebruik liever een stevige platte lat (roest) van 3 tot 5 cm breed (afhankelijk v.d. grootte v.h. ras) i.p.v. een bezemsteel. Wilde vogels hebben een mechanisme in de poten wat hen vast klemt als ze door de poten zakken, maar bij kippen is dat door het fokken vaak wat gedegenereerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mijne hebben een stok, maar ze vertikken het om erop te gaan zitten. Ze slapen liever op hun nest. Antwoord is dus : Ja.
Jammergenoeg is het gevolg dat de eieren in het nest altijd ondergesch*ten worden tijdens de nacht.