Hoe komt het dat bij het spuiten van gif over bijv jonge maïsplantjes, de mais niet dood gaat, en het onkruid wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

Er bestaan onkruidbestrijdings middelen, die alleen maar grasachtige doden en geen ander onkruid.
Maar er zijn ook middelen, die juist geen grasachtige doden, dus alles wat geen gras is.
Dat gebruiken ze bij mais.
Want mais is gras!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min puntje van iemand die hier niets van af weet en gewoon een hekel aan me heeft, het lijkt hier de gewone maatschappij wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, dan krijg je van mij toch gewoon een plusje, compenseert het weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je.

Andere antwoorden (2)

Omdat de maïs planten genetisch gemodificeerd zij, waardoor ze ongevoelig zijn gemaakt voor het gif
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin van mij op de middelbare school heeft eens als vakantiebaantje onkruid bestreden tussen de aardappels. Zij moest met zo'n soort rugzak met gif op haar rug tussen de planten doorlopen en gif alleen op het onkruid sproeien en niet op de aardappels. Zou mijn bijbaantje niet zijn trouwens, maar ik kan me voorstellen dat het met meer gewassen zo gaat.