Hoe nu verder met mijn traptreden?

Wij hebben een houten trap, bekleed met laminaat. Ik wil de trap wit schilderen. De eerste tree heb ik ontdaan van het zeiltje, na lang sjorren kreeg ik het er af. Maar. er zit een dikke kauwgomachtige lijmlaag onder. Hoe verwijder ik deze plakkerige lijmresten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Bij de bouwmarkt verkopen ze tapijtlijmverwijderaar. Dat smeer je erop, en na een half uur kun je het met een plamuurmes verwijderen.
Daarna goed schuren.

ALs je de trap verft is het handig om de treden om en om te verven. Dan kun je nog naar boven en beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tapijtlijmverwijderaar....nooit eerder van gehoord, ik ga het snel halen en aan de slag! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip ook als je nog omhoog wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel uitkijken dat de verf stofdroog is.
Krijgt anders stoffige verf wanneer je op de trap loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is van Alabastine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mbouman heft helemaal gelijk. Ik dacht het ook slim te doen met om-en-om, maar het resultaat was om-en-om een bestofte traptree. (Na het schilderen van de 2e helft, viel er minder tot geen stof omdat die eerder geverfde treden weinig stof meer loslieten.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet natuurlijk de hele trap eerst goed stof en vetvrij maken, en natuurlijk ook de gang en overloop. Het lijkt me dan niet dat je veel stof hebt binnen de 24 uur dat je de andere treden kunt verven.
Je moet wel netjes werken als je een trap gaat schilderen en nadenken over de gevolgen van niet goed stofvrij maken.
Ik heb ook om en om geverfd en ervan tevoren voor gezorgd dat de omgeving goed schoon was, en dan gaat het prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tips allemaal, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Bij de Gamma is spul te koop waarmee je dat kan verwijderen. Daarna kan je het schuren.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha! bedankt!