hoe komt het als er bij een bouw een waterplas is dat er kleine visjes in zwemmen en waterluis

toen ik klein was gingen wij altijd met een schepnetje vissen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Dat komt doordat het ondiep en stil staand water is, hierdoor worden er sneller eitjes neergelegd door insecten etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Visseneitjes kunnen worden verspreid door bijvoorbeeld eenden. De eitjes blijven aan hun poten of veren hangen en komen zo in de nieuwe waterplas terecht.
bamibal
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
precies, +
er landen daar wel eens eenden, meeuwen, en andere watervogels.
die nemen de eitjes aan hun poten mee.
Rieneke1
13 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk zijn het kleine baarsjes.
Leggen hun kuit in lange, kleverige slierten welke makkelijk aan bijvoorbeeld eende poten blijven hangen.
Zo zal de bewoner van nieuw (afgesloten) water bijna altijd een baars zijn.

Insecten eitjes blijven lang goed, ook als het droog is en komen uit wanneer de omstandigheden daar goed voor zijn.