Wanneer is de beste tijd om te beginnen met een moestuin?

Ik wil dit jaar beginnen met de moestuintjes, ik heb al een plekje vrij gemaakt in mijn tuin.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
jodyenboyke
6 jaar geleden
Kijk even op de diverse facebookgroepen hierover, veel leuke tips en zaaikalender en zo. Ook ruilmogelijkheiden voor zaden bijv.

Het beste antwoord

Het maakt niet uit wanneer je begint, elke tijd heeft voor- en nadelen.
-----
Beginnen kan het hele jaar, bv het voordeel van in mei/begin juni beginnen is dat het allemaal sneller groeit door mooi weer.
Nu in maart beginnen kan ook wel maar het weer is sterk wisselend, zo is de weersverwachting voor dit weekend opnieuw een koudefront met mogelijk vorst, dus zeker niet aan te raden.
Zou je later beginnen kan je ook nog in het tuincentrum kleine plantjes kopen, niet duur hoor en ze groeien prima. Je slaat het zaai-stadium over en dat is dan weer tijdwinst.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zaadjes opkweken kun je prima in een kweekbakje binnen doen, dan heb je van eventuele nachtvorst geen enkele last; zodra ze ontkiemd zijn, kunnen ze buiten uitgeplant worden, dan is de kans op vorst alweer een stuk minder

Andere antwoorden (1)

Nu is de beste tijd; kijk op zakjes of potjes met zaad, daar staat het precies op.