ik heb een witte en een roze laurier. Nu krijgen alle twee gele bladeren, wat ontbrekend of moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk soort bedoel je met een roze laurier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het over de echte laurier?
Of over de tuin laurier, een prunus soort.?

Antwoorden (1)

De ideale verzorging van uw laurier (Laurus nobilis)

Water geven:
Geef indien mogelijk regenwater.
Tijdens de zomer overvloedig water geven bij warm of schraal weer.
De potkluit moet steeds volledig doordrenkt zijn met water. Bij uitdroging van de potkluit, deze gedurende vijf minuten onderdompelen in een kuip met water.
Tijdens de vakantie kan uw tuin de ideale thuiswacht voor uw laurier zijn. Maak vooraleer uw vertrekt een put, plant de laurier hierin zonder pot en giet 1 of 2 emmers water aan de voet van de plant.
Tijdens de winter veel minder water geven, de potkluit toch niet volledig laten uitdrogen.
Geregeld eens de pot van de plant doen om te controleren of deze niet te nat of te droog staat.