Als je de kraan hard openzet komt er veel lucht bij het water. Wordt dit berekend en moet je dan meer betalen door de lucht of hoe wordt dit gemeten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Het beste antwoord

Nee, juist niet. Dit komt door je kraan. Waterzuinige kranen geven meer lucht dan water.
Het water wat voor je kraan je huis binnenkomt, dus langs de meter, dat wordt berekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor. De lucht die er in zit wordt door de percolator in het water gebracht. In de leidingen zit -als het goed is- geen lucht, en je betaalt uiteindelijk alleen voor het water dat de meter passeert. De watermeter zit meestal in de kruipruimte of kelder van het huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, in je kraan zit een filtertje, hoe harder het water langs dit filter gaat, hoe meer lucht er tussen je water gaat zitten. De lucht is gratis want komt niet vanuit je leidingen. als dit wel zo zou zijn dat pruttelt het water je kraan uit in plaats van 1 gelijke stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar waar het water de meter passeert, bevindt zich geen lucht en meet de meter alleen het uitstromende water.