Overlast van mieren in m'n woonkamer, Poeder gesrooit, Zijn er nog andere oplossingen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

dat gif vinden ze juist lekker is mijn ervaring en dan komen ze naar binnen... maar als er geen voedsel voor ze is zullen ze je huis niet zo boeiend vinden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Stuivers uit het guldentijdperk schijnen een goede oplossing te zijn tegen mieren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hogedruk spuit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lokdoosjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
leg aantal stuivers of andere koperen munten erneer dat helpt wel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kokend water
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het schijnt te helpen om munten van 1 of 2 cent op een rij voor de deur of de ingang van buiten te leggen. Kan ook een fabeltje zijn, maar volgens vrienden van mij die het zelf hebben gedaan werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt ze trachten te vernietigen maar weglokken (naar buiten) met bijvoorbeeld een spoor van stroop helpt vaak ook prima.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst traceren waar ze vandaan komen. De mieren in de woonkamer nog laten zitten. De opening waar ze uitkruipen volstorten met kokend water. De andere mieren blijven observeren. De mieren kiezen nu of een nieuwe route (dan moet je die plek ook met kokend water bewerken,) of doen even niets. Dan weet je dat je de enige bron te pakken hebt. Flinke lel kokend water op de bron blijven mikken. Als ze nog steeds geen nieuwe weg kiezen, uiteindelijk de mieren in je woonkamer ook wegkookwateren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mieren leren hoe je voltooid deelwoorden moet vervoegen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mieren lopen niet over koper
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mieren hebben een hekel aan de geur van azijn.Of strooi een randje witte bloem(meel), daar lopen ze ook niet overheen.Of met wit krijt een lijn trekken(ze worden tegengehouden door het calciumcarbonaat in krijt).Of Isolatieband met de plakrand naar boven neerleggen.Of cayennepeper in het mierenhol strooien.Als de mieren bij de etensbak van hond of kat komen, even wat vaseline aan de rand van de bak smeren.
Genoeg om te proberen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die lokdoosjes van tegenwoordig helpen helemaal niet meer, ik heb die vorig jaar neergezet en er veranderde niets met de mieren getalen, buiten raad ik je aan het nest op te zoeken en een scheut spiritus erin gooien en dan aansteken. Laat je ze eens een poepie ruiken. Let wel op dat je toko niet de fik in gaat.