Wat kan ik tegen al die honden haren doen?

Ik heb een labrador en die verhaart echt enorm. Ik stofzuig al elke dag maar zodra ik ga dweilen komen er nog overal haren tevoorschijn terwijl ik het meeste van zijn plaats haal. Ook als ik de keukenvloer heb gedweild dat ruikt de vloer naar de hond (deze ligt in de keuken) hoe voorkom ik die lucht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik heb vijf huisdieren, en heb inmiddels geleerd te accepteren dat dieren met haren (daar vallen wij zelf ook onder!) zullen verharen. Een zekere mate van gelatenheid helpt mij enorm!

Het beste antwoord

Er is tegenwoordig een hele goede borstel voor honden en katten op de markt, genaamd de furmenator, die haalt alle losse haren uit de vacht.
Hij is wel duur, maar hij is het geld wel waard, scheelt je heel veel stofzuigen en poetsen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thx voor de tip

Andere antwoorden (11)

Hm.. Ik heb zelf geen honden, maar k heb altijd van mijn buren begrepen dat 2 keer per dag borstelen zou helpen tegen de haren in huis.

De geur op de vloer.. Tsja.. Ajax, Ajax, Ajax?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere dag de stofzuiger rechtstreeks over de hond halen. Dan verdwijnen de haren meteen in de stofzuiger.
Wel in een zachte stand, anders is het misschien niet prettig voor het beesie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acharm, zielig hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, helemaal niet. Probeer maar eens bij jezelf. Is niks naars aan. Ik zet er toch bij NIET op de hoogste stand.
Ik ken twee honden die het zálig vinden. Maar die zijn er van jongs af aan aan gewend. Ik heb zelf geen hond, maar áls ik er een zou hebben, zou ik de stofzuiger truc beslist doen.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb zelfs een kat gehad die daarvan genoot :)
net wat je zegt esme, op de laagste stand.
+1
het is heel simpel als je hond verhaart kun je wel 80 keer zuigen en dweilen maar als hij weer even heeft rondgelopen dan liggen er toch weer haren
het enige wat je kunt doen om het minder te laten opvallen is de kleur van je vloer aanpassen aan de kleur haren van je hond
wij hebben er ook 2 rondlopen en ik zuig 3 keer per dag en nog liggen er haren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hond borstelen met een fijne borstel hiermee haal je de losse haren weg wat helpt tegen het verspreiden,de geur is te vermoinderen door te voorkomen dat de hond zo op de vloer gaat liggen,zorg dat hij in een mand gaat liggen desnoods in een doos met oude kranten(dat help eventueel ook tegen vlooien )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dagelijks een capsule visolie is goed voor huid en haar.
borstel regelmatig maar niet te vaak want dat werkt averechts.
wat de lucht betreft, misschien is er winst te pakken als je de hond een goed voer geeft, of zit hij al op barf, compleet vers voer of premiumkwaliteit?
Rieneke1
14 jaar geleden
Haaruitval en voeding zijn aan elkaar gekoppeld. Goede gezonde voeding zorgt voor minder haaruitval. De beste voeding is vers vlees, bijvoorbeeld compleet vers voer als Carnibest, Energique, Duck, Farm food fresh, Smuldier. Te koop bij de dierenspeciaalzaak en Smuldier is te koop bij een groot aantal supermarkten. Ik voer zelf voor de helft een duur vers voer als Carnibest en voor de andere helft goedkoper voer als Smuldier. Onvoorstelbaar hoe mooi je hond daarvan wordt. En maar een kleine hoeveelheid poep.

En als ze dan toch in de rui komen, dan kun je wel wat dingen in de voeding doen om het proces te versnellen. Er zijn speciale supplementen beschikbaar. Een paar keer goed borstelen buiten en je bent al een heel eind.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet te vergeten de geur. Met vers voer ruik je de hond nauwelijks nog. En ook scheten hebben ze niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de hond af en toe een beetje karnemelk geven helpt tegen verharen.
En borstelen totdat het minder is natuurlijk, want de losse haren moeten er toch uit.
Een klein beetje chloor in het dweilwater (als je plavuizen hebt) helpt tegen de hondenlucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste oplossing is: hond weg doen.

Anders blijf je er last van houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je hond nu in de winter zo erg verhaart hoort eigenlijk niet. De ergste rui periode is in het najaar en voorjaar.

Wat heel belangrijk is, is de voeding. Geef hem extra kelp tabletjes en schapenvet, dat is goed voor zijn huid en haar.

Wat je op korte termijn kunt doen is het volgende:

Borstel je hond heel goed. Was hem daarna met shampoo waar teatreeoil in zit. Tijdens het wassen goed doorkammen. Wanneer hij weer droog is, opnieuw buiten borstelen totdat al het losse haar weg is.
Het is belangrijk dat je hem daarna iedere dag even buiten borstelt. Scheelt echt enorm.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onze hond eet altijd vers vlees van Carnibest of Farmfood fresh. Ik borstel hem nauwelijks maar hij verhaart minimaal. Ook hebben we geen hondengeur in huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tip voor een vloerkleed of tapijt:

Met een ruiten krabber van een outo over het kleed heen gaan. zo verwijder je de honden haren
werk veel beter en is effectiever dan een stofzuiger.
Ik hoop dat u er wat aan heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt niet uit welk hondenvoer je geeft. Haren doen ze altijd. Het is wel zo, als je alleen droogvoer geeft en niet te veel koekjes etc. daarnaast, stinkt de hond zelf minder en ook veel minder uit z'n bek. Goeie droge brokken, zijn goed uitgebalanceerd. Ikzelf geef Royal Canin.
Om de vacht mooi en snel door de rui te komen, kun je elke dag een rauw ei door z'n voer roeren. En misschien likt je hond het zo ook wel op, als je het door het voer een vieze bedoeling vindt.
Succes