Wat kan ik nu doen?

Ik heb net een veldmuis gevangen met mijn broer( in huis) hij is ongeveer 2 à 3 cm groot, precies hetzelfde als op de foto, ik hb m in mijn bak van mijn woestijnratjes gezet ( 80 x 40x 50) heel groot voor n klein beestje dus, ik heb m wat eten gegeven, ik leg er zo wat brood in. En ik ben bang om m water te geven uit een bakje.
Maar wat kan ik nu dus het beste doen? We gaan m morgen weer vrijlaten in de natuur.

Oja mijn woestijnratjes zitten er niet in hoor.. Die zijn naar kennissen want ik ga morgen op vakantie..

Alvast bedankt .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (5)

zet een schoteltje met water in de bak
ronron1212
12 jaar geleden
Gewoon morgen weer lekker vrijlaten waar je hem gevonden hebt. De muis zal overigens wel met brood de nacht doorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom laat je 'm niet gewoon gelijk los?
Ik zie het nut er niet van in om 'm vannacht gevangen te houden.
Kortom: De tuin in en hup, weg is je muis.
Iedereen gelukkig. Vooral de muis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, helemaal mee eens! Want waarom zou je uberhaupt een muisje willen vangen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Lekker laten trippelen, eventueel met zachte hand richting achterdeur 'begeleiden'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een weet niet hoe hij van muizen af moet komen.
En hij weet niet wanneer hij er af moet komen.
Kromme wereld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, beter gewoon gelijk weer naar buiten doen. Het zijn nachtdiertjes (toch?), dus hij zal z'n weg weer prima vinden buiten! En misschien inderdaad snel terug naar z'n nestje jongen, want die zullen wel grote dorst hebben inmiddels!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thumbs up van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, misschien is dat muisje wel superblij om ook eens in een kooitje te slapen?
Zo zal het morgen eens te meer van de vrijheid genieten.
Onze muizevanger heeft het echt wel goed bedoeld dus een applausje kan er nog wel af, the Show must go on, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, muisjes worden superblij van een kooitje!
Gewoon loslaten die muis die redt zich wel.
Maar belangrijker is om je kooi goed te ontsmetten voordat je je eigen ratjes erin terug zet want muizen kunnen ziektes bij zich dragen waar je ratjes ziek/dood van kunnen worden/gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef dat 'vedwaalde' beestje gewoon terug de vrijheid, volgens mij doe je het daar het grootste plezier mee.
Toch leuk dat je dat leuke diertje nog even onderdak hebt willen verlenen.

Geniet ook van je vakantie hé ;-)