Tot hoe hoog kan een steiger worden gebouwd?

In de bouw wordt vaak gewerkt met steigers, soms zie je ze wel tot op de 11e verdieping! Of op een kerktoren tot aan het hoogste punt. Wat is de maximale hoogte dat deze professionele steigers kunnen bereiken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Een steiger mag (los staand) maximaal 8 meter hoog zijn!

Voor de rest sluit ik me aan bij het eerst gegeven antwoord...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De hoogte van het gebouw. Ze staan namelijk bij die hoogtes niet gewoon "los" naast het gebouw maar verankerd in het gebouw
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is er wel een maximale hoogte, voor zover ik weet worden de steigers steeds weer verankerd aan het gebouw dus stevig zat, maar ben inderdaad ook wel benieuwd of er een wettelijk maximum aanzint
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Leiden;

Dit bedrijf komt nog wel iets hoger dan de elfde etage; op dit linkje vind je een renovatiesteiger van 80m hoog. Dan zit je toch al gauw in de buurt van de 25 verdiepingen....