Waarom gaan zogenaamde fruitvliegjes niet dood van vliegenspray?

gewone vliegen vallen binnen 10 minuten dood neer maar de fruitvliegjes blijven leven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Antwoorden (1)

Wat goed helpt bij die irritante fruitvliegjes is een schaaltje met water, een beetje azijn, suiker en afwasmiddel. Na een paar dagen proberen de fruitvliegjes daar hun eitjes in te leggen en verdrinken. Na nog een paar dagen heb je nauwelijks last meer van die vliegjes en je fruit blijft langer goed!
Ok, dit is geen antwoord op de vraag, maar lost wel het probleem op. ;-)

Toegevoegd na 18 minuten:
Waarschijnlijk hebben fruitvliegjes een andere lichaamsbouw dan gewone vliegen. Hier komt het gif binnen via hun gelede poten en skelet. Wellicht blijft het gif daar aan/tussen de haartjes hangen en bij fruitvliegjes niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord maar mijn probleem is ze zitten niet in de keuken maar in de woonkamer tegen het plafond en ik heb daar geen fruit liggen of iets waar ze op af kunnen komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn dat geen andere vliegjes?
Wij hebben s'avonds de deur op de haak in de huiskamer en door het licht komen die kleine vliegjes naar binnen. En dan s'morgens op de vensterbank is het net een oorlogsveld, vol dode vliegjes. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou zo kunnen. Ik ben geen vliegoloog. Ik ken die vliegjes ook en heb een hor in mijn deur...