Wat is steeds het geklop dat ik hoor?

Als ik thuis zit, hoor ik steeds geklop komen. Het geluid komt niet van de buren, af en toe stopt het geklop. Maar daarna gaat het verder. De exacte plek van het geklop is van de muur, boven een trap. Iemand enig idee wat dit is? Het maakt me nogal bang!

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik woon in een nieuwbouwhuis, het is net een uur geleden ongeveer begonnen. Het stopt een minuut, en gaat weer verder. Nu hoor ik nog steeds het getik..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
30.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt geklop. geen getik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben wij ook. Maar geen klop maar een soor schreeuw als of ze SM aan het doen zijn. Het komt zeker niet van de buren. Al 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We komen maar eens luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kom maar echt waar! Ik word gek. Maar we zijn nu gewend. Het huizen hier gaan toch plat over een jaartje dus nog ff volhouden.
zondag
12 jaar geleden
Dat is je huis dat huilt omdat het weet dat het gesloopt gaat worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oma die al overleden is???

Het beste antwoord

Je hebt toch toevallig nergens een mezenkastje hangen. Deze vogeltjes 'merken' de vliegopening door met hun bekje in het hout te pikken. Dat maakt een kloppend geluid, dat je door het hele huis hoort. (is momenteel bij ons zo :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had gelijk, en de vogels hebben we weggejaagd. Momenteel horen we het geluid niet. Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Het kan de verwarming zijn, dat hoor ik hier ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oud huis? Nieuw huis?

Het kan het werken van de buizen zijn (al zal je verwarming nu niet meer aan staan), of het is het werken van het hout, of je hebt een muis, vogelnestje, het kunnen zoveel dingen zijn... Probeer duidelijk te maken wat voor huis, wanneer het gebeurt etc.

Toegevoegd na 13 minuten:
In het geval van nieuwbouw zullen het idd je buizen zijn. Nieuwe cv ketels pompen volgens mij regelmatig door, maar ik ben geen loodgieter, dus weet het niet 100%. Kloppen = buizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat kan de verwarming zijn. Er wordt warm water door een koude leiding gepompt (of andersom), wat uitzetten en krimpen veroorzaakt, waardoor je dus getik/geklop kan horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is er iemand ergens ah klussen. Is t nog steeds bezig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor dat ook geregeld een geklop. Ik heb buren gevraagd of die ook wel eens geklop horen. Zij wisten wel waar het vandaan kwam namelijk van de verwarming.

Ik dacht eerst dat het misschien een tik was van een van de buren en maakte me er verder niet druk over.
Zo zie je maar weer dat je te snel een mening ergens over kunt hebben.

Ik hoop dat je nu gerustgesteld bent en niet meer bang ervan bent.

Nog even voor de duidelijkheid: klopgeesten bestaan niet

Dofa