als je wol niet heet kan wassen,hoe krijg je t dan hygiënisch schoon?

boven 60 graden gaan bacterieën toch pas dood?

Toegevoegd na 1 uur:
ja ik bedoelde eigenlijk huisstofmijt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

Huisstofmijt gaat pas dood bij 60 graden. Ook zijn er bacteriën die pas bij hogere temperaturen dood gaan. Het is echter de vraag of je alle bacteriën dood wilt hebben. Een mens kan echt wel wat hebben en van de meeste bacteriën die we in ons leven tegenkomen hebben we geen last. Onder een wollen trui kun je het beste een
T-shirt dragen dat het meeste zweet op neemt. De trui kun je dan op lage temperatuur wassen en dat wordt dan voldoende schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wol kan je nooit goed schoon krijgen want wol kan je max. 30 graden wassen en doe je toch eigenwijs met 60 graden dan heb je een leuk truitje voor aan je binnenspiegel in je auto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huisstofmijt kun je er dus niet uitkrijgen... maar mensen die allergisch zijn voor huisstofmijt zijn vaal ook allergisch voor wol...
Acryl e.d. kun je ook niet heet genoeg wassen trouwens...

Wat misschien wel helpt, is: zorg dat je huis (ook de slaapkamer en de kasten zo droog mogelijk zijn... huisstofmijt houdt van vochtige warmte...

En wat bacteriën betreft... daar zitten we vol mee (zowel onze huis, als onze mond en darmen), maar we hebben normaliter een goede afweer voor ziektekiemen hoor, en die moeten we ook op peil houden (door 'm af en toe iets te laten doen)... anders kunnen we straks nergens meer tegen zonder ziek te worden...

In de 80er jaren zag je heel veel antibacteriële schoonmaakmiddelen... Inmiddels zijn we er achter datr dat helemaal niet gezond is, omdat ze je afweer juist verzwakken...