Heeft iemand ervaringen met Direct Wonen?

Zijn de kosten (35 euro) eenmalig? Zo niet, waarvoor betaal je nog meer? En hoeveel is dat? En kan je echt direct of in ieder geval snel voor een huurwoning terecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Deze 35€ betaal je om te kunnen reageren en huurwoningen te bekijken.
Ook betaal je bij het vinden van een geschikte woning eenmalig bemiddelingskosten en btw. Deze kosten zijn gelijk aan de maandhuur + een percentage van dat bedrag (btw)

Je betaald dus bij het sluiten van een huurovereenkomst;
- je huur voor de 1e maand,
- bemiddelingskosten (gelijk aan je huur)
- btw over de bemiddelingskosten
- borg (veelal gelijk aan je maandelijkse huurbedrag)

Bij een maandhuur van 300 euro betaal je dus 3x €300 plus btw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

35 euro is eenmalig, het ligt eraan welke gemeente je een huis wilt hoe snel je aan de beurt bent!