Kunnen vogels echt bewust denken?

Ik zat vanmiddag lekker in de zon op mijn stoel en zat daar op een stoel. En dus dacht ik in eens ik gooi wat brood voor de vogels neer. En er zijn toch best wel veel vogels in mijn achter huisje. Maar toen na ongeveer 20 seconden kwam er gewoon al heel snel een vogel die het brood weg pakte Maar weten ze dan zo snel dat ik daar brood neer leg? En hoe weten ze dat dat eetbaar is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

sommige vogels, zoals de kraaiachtigen, kunnen bewust denken. hier is echter iets anders aan de hand. vogels houden de omgeving continu in de gaten om te zien of er iets te halen valt. dat voer wat mensen uitstrooien eetbaar is, hebben ze al van jongs af aan geleerd.

Ik zie vanuit het raam van mijn werkkamer vaak vogels (kauwtjes, met name, ook meesjes) van dakrand naar schuurdak hoppen en rondkoekeloeren om te kijken of er ergens nog wat te vreten te scoren valt. Waarschijnlijk kennen ze jouw lokatie als een goeie "voerscoormogelijkheid", en wordt die van afstand geregeld in de gaten gehouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100