Kun je een vogelnest met eieren erin verplaatsen zonder dat de vogels het nest verlaten?

In de dakgoot hebben kauwtjes een nest gemaakt en er liggen al eieren in maar nu loopt het water niet goed meer weg. Eigenlijk zou ik het nest dus moeten verplaatsen maar ik vind het zo zielig als ze niet meer terug zouden komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
11.3K

Het beste antwoord

ik denk dat de vogels in dit stadium niet terug zullen komen als je het nest verplaatst.
ze hebben geen grote binding met de eieren.
een nest jonkies wat je een klein stukje verplaatst zal de ouders waarschijnlijk wel tot verdere verzorging aanzetten.
het beste laat je ze met rust natuurlijk, maar ik begrijp dat het nest bij regen blank komt te staan?
dan heb je weinig keus, en zou ik het nest verplaatsen, op hoop van zegen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, ik zal het proberen in de hoop dat ze nog terugkeren. Als er eenmaal kuikentjes in het nest zitten is verplaatsen denk ik geen optie meer (moet er niet aan denken dat het nest uit elkaar valt tijdens het verplaatsen). Hartelijk dank!