Wat te doen tegen muggen en andere insecten op het balkon?

Ik woon sinds een halfjaartje op een flat op de 6e verdieping. Het is leuk wonen hier alleen heb ik echter het probleem dat ik niet op mijn balkon kan zitten. Het wemelt echt van de muggen en andere beesten. Ik denk dat het komt door de grote vijver die voor de flat ligt. Heeft iemand misschien een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
9.1K

Antwoorden (7)

citroen planten neerzetten, of een paar lavendelplantjes...

Toegevoegd na 2 minuten:
horren voor je ramen, en voor bv bijen, een donkere fles bv een bierflesje daarin doe je een klein laagje siroop en zet t flesje op een plek op je balkon waar je zelf weinig hinder van hebt daar komen bijen en wespen op af zelfs vliegen
om de paar dagen leeggooien en opnieuw zetten,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De siroop is fataal voor de diertjes ?
Waarom een donkere fles?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat daar bijen en wespen op af komen
In ieder geval jezelf insmeren met een zo hoog mogelijk deet-gehalte (Care Plus spray met 40% deet werkt goed).
Verder is er volgens mij niet zoveel aan te doen door jezelf. Zoals je al zegt: het komt door de vijver: stilstaand water.
Misschien zoveel mogelijk insecteneters lokken: nestkastjes ophangen voor bv koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes, winterkoninkjes, etc. En ook een vleermuizen nestkast, want dat zijn super-insecteneters!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel soorten muggen in ons land, die gelukkig bijna allemaal niet kunnen steken!
je ziet nu wel muggen op je balkon, maar ben je al gestoken door deze muggen?
De kans is groot dat het helemaal geen steek muggen zijn, maar b.v. dansmuggen , die zie je zelfs boven de sneeuw en ja, er vliegt nog wel meer door de lucht in het voorjaar, maar om daar voor binnen te blijven.
ben je wel gestoken door muggen op je balkon, dan komen die uit stilstaand water waar geen vissen zitten, maar wel veel modder, een gracht of vijver met veel bomen er om heen, meestal veel eenden, maar daar kan je niets aan doen.

Koop eens een flesje Tea Tree oil, dat ruikt heel sterk en lekker fris, zelfs een teek heeft er een hekel aan, een paar druppeltjes is voldoende, is ook nog geneeskrachtig voor heel veel dingen. Tea Tree Olie : tips om het te gebruiken - LeerWiki.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijzonder nuttige tip!
Ga ik ook eens proberen. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dansmuggen klinkt echt prachtig :)
Tea tree olie is inderdaad een heel goede tip +1
sterke geurkaarsen kopen met citroen geur, dat vinden insecten niet zo lekker.. tegen vliegen kan je ook zakjes met water ophangen, het werkt wel een beedje, want ik heb het zelf ook een keertje uitgeprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik viste vroeger veel op paling op meertjes tussen de struiken in de avond uren. Het beste wat ik leerde kennen was deet. Anti muggen met deet werkte het beste. In mijn geval pakte ik zo puur mogelijk. Ik heb altijd veel muggen gezien maar heel weinig beten. Zo goed als nihil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is pas een leuk onderwerp.mijn zoontje is alergisch voor insectenbeten.als hij wordt gestoken door een mug zwelt de plek heel erg op.ik heb hier in nl alle middeltjes geprobeerd.Ik ga regelmatig naar hongkong op vakantie.daar verkoopt men muggenwierook.dit is onvoorstelbaar effectief.iedere avond voor het slapen gaan steken we 2 centimeter van dit wierrook op.muggen die al in de ruimte bevinden vallen binnen een paar minuten dood neer.verders blijft het de hele nacht rustig zonder muggen.in hongkong is deze wierrook zeer veel gebruikt en is op iedere straathoek te vinden.beter dan dit bestaat niet!als je alleen beschermt wil worden tijdens je nachtrust biedt een klamboe ook uitkomst.
Veel geluk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou horrengaas langs het hele balkon spannen. Dan heb je geen ongewenst gevleugeld bezoek meer.