Heb ik kans dat mijn beaucarnea nog gaat uitlopen?

kater drop vond het nodig 'm van de kast te trekken, en hij is finaal doormidden.
ik heb dus alleen die bol aan de voet van de plant nog over.
zou die nog kunnen gaan uitlopen, of kan hij de vuilnisbak in?

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja - geef kater Drop eens ongelijk - zo'n ding staat toch gewoon hartstikke in de weg, als je over de kast loopt? Wég ermee!!!! Ik kan hem niet vinden in m'n plantenboeken....
Maar ik zou hem even gelijk in nieuwe aarde zetten, en hem de kans geven....weggooien kan altijd nog.
Misschien even met saté-prikkers en vershoudfolie een tentje voor hem maken : even 'kasplantje' van hem maken??
Rieneke1
13 jaar geleden
niks over de kast lopen!
ik ben zelf dom geweest: het is een plant met sliertjes, en uitgedroogde sliertjes vindt hij geweldig om mee te spelen, dus dat deed ik dan ook.
hij is naar die sliertjes gesprongen, dat kan niet anders.
gajes is het, tuig van de richel ;)
Rieneke1
13 jaar geleden
mogelijk staat hij trouwens in jouw boeken onder "nolina".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of Olifantspoot. Soms ook onder "Nolinea".

Het beste antwoord

Wat zónde!!! Ik ben dol op deze planten ;-)

Ik vind het vreemd, dat-ie doormidden is. Meestal is de "stam" vanuit de "bolvoet" dik. Als die stam doormidden is, dan lijkt het me, dat de plant al niet gezond was.
In dat geval is het koesteren van de voet zinloos, omdat de voet dan waarschijnlijk ook niet goed / ziek is.
Anders zou je het kunnen proberen. Soms komt er ook spontaan uit de voet bij mij een nieuwe stam.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ah, je geeft me weer hoop, +
de stam was prima, maar drop heeft 'm echt van heel hoog laten vallen, het mormel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet ZOVEEL van dieren....en van de opvoeding van dieren.... ik mag toch hópen, dat je nu een zwaar gesprek met Drop bent aangegaan??? hahaha ;-0 Er is hoop, maar Beaucarnea's groeien waaaaaaaanzinnig traag, dus je hebt heel veel geduld nodig vrees ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ziet er toch niet zo best uit!
+
Rieneke1
13 jaar geleden
hahahaa allevier de katers zaten er omheen, onnozel te kijken.
ik kon er alleen om lachen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke!!! HET OPTIMALE MOMENT om een groepsgesprek aan te gaan!!!! hahahahha