Hoe krijg ik bamboegras uit mijn tuin.

Uitspitten lukt niet, er blijven toch steeds wortels onder de grond zitten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Helemaal uitgraven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na het bbq-en de hete kolen erop gooien, dit een paar bbq's herhalen en je hebt er geen last meer van. Heb het zelf ook gedaan namelijk want uitspitten lukte echt niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met moeite... Je zult de opkomende spruiten iedere keer weer nagenoeg onmiddellijk moeten afbreken of uittrekken. Zo put je de wortels uiteindelijk uit, maar daar gaat wel wat tijd over heen en je kan niet even een weekje overslaan. De uitputting is namelijk een gevolg van het feit dat bladgroen geen kans krijgt om te ontstaan en om middels fotosynthese voedsel te produceren.

Dit werkt ook bij andere hardnekkige onkruiden zoals zevenblad of akkerwinde.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon roundup gebruiken.