Mijn stofzuiger heeft het plots begeven.

Deze trilt enorm en de zuigkracht is veel minder. Hij is al enige jaren oud. Zou ik sowieso een nieuwe kopen of nog trachten hem te laten herstellen. Welk merk stofzuiger zou jij kopen en waarom ?

14 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Antwoorden (6)

Als hij enorm trilt bij lage zuigkracht, is er waarschijnlijk een onderdeel los gaan zitten of afgebroken (onbalans).

Je kunt hem zelf openschroeven om te kijken of je iets kunt ontdekken dat kapot is. Eventueel breng je dan die stofzuiger naar een reparateur om te vragen wat reparatie zou kosten. Voor € 25 zou ik dat nog wel overwegen, mits het kapotte onderdeel geen andere dingen heeft beschadigd.

Als je geen bijzondere eisen hebt maar alleen elke paar dagen even je huis wilt zuigen, is elke stofzuiger goed genoeg. Kijk eventueel op een paar vergelijkingssites. Ga dan naar een winkel en koop een model dat je bevalt.

Mijn belangrijkste selectiecriteria zouden zijn: zuigkracht, lengte van de slang, manoeuvreerbaarheid, lengte van het snoer, hulpstukken, model stofzuigerzak algemeen verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK weet niet of jij een dure stofzuiger hebt maar ik zou liever een nieuwe kopen dan de oude repareren.Je hebt al een goede stofzuiger rond de 89 euro.Ik denk niet dat we op deze site zomaar een merk mogen noemen maar waar je op moet letten zijn de dingen die Rota ook al noemde maar ook of je er gemakkelijk nieuwe zakken bij kunt kopen en wat die kosten,hoeveel watt heeft de stofzuiger.Er zijn ook stofzuigers zonder stofzak.Zelf ben ik daar geen voorstander van maar dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je koopt tegenwoordig voor een paar tientjes al een hele goede stofzuiger dus why bother?
Weg met het oude kreng en hup naar de Kijkshop, Hema of Blokkert voor een nieuw exemplaar.
We leven ten slotte in een consumptiemaatschappij nietwaar...;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al naar de stofzuigerzak gekeken, misschien zit hij wel overvol! Als je dan toch een nieuwe wilt/moet kopen, zou ik gaan voor een Siemens of een Miele. Laatst was er op een Duitse tv-zender een stofzuigertest en de Siemens kwam als beste uit de test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een Miele of een Philips aanschaffen, en als geld geen rol speelt en je houdt van bijzonder, dan neem je een Dyson.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad een dyson is zeer goed heb er zelf een halj geleden een gekocht en ze zuigen als een tierelier
het is wel een grote investering maar die haal je er wel uit denk ik