Zijn er nog oude foto's, van kort voor of na WO2 van de Nicolaasweg in Utrecht. (vlak bij het Wilhelminapark) met name van de winkels die er waren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (5)

Vast wel. Loop eens binnen bij antiquariaten.
http://www.bisschopshof.nl/

En er is zo'n reeks van boekjes steden in oude ansichten. Ongetwijfeld ook over Utrecht in oude ansichten. Daar zou je een plaatje van kunnen tegenkomen en scannen

En deze misschien?
http://www.utrecht.inoudeansichten.nl/

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb voor je gezocht, maar helaas. Wellicht kan een ouder persoon/winkelier op de Nicolaasweg je verder helpen. Dus gewoon een winkel binnen stappen. Je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tip over boekjes met oude ansichtkaarten die van diverse steden bestaan, is een goede tip.
Verder heeft bijna iedere plaats wel een club die aan heemkunde doet. (geschiedenis van de plaats). Soms is het beheer over de geschiedenis van de plaats aan de gemeente toevertrouwd. Ik weet niet hoe dat in Utrecht is.
Via onderstaande link is meer info te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Ik ga ermee aan de slag.
Hopelijk is dit,wat U zoekt:Minervaplein,Paarlstraat en Nicolaasweg:

http://www.erfgoed-utrecht.nl/objecten_lijst.aspx?trefwoord=Nicolaasweg

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij www.postcardsfrom.nl of andere sites waar ze ansichtkaarten verkopen. Daar staan vaak heel oude kaarten op, die wie weet.