Hoe raak ik een wespennest kwijt?

In de doorloop van de keuken naar buiten heeft, achter een verlaagd plafond, een wespenkolonie zich thuis gemaakt. Hoe kan ik die effectief kwijt raken zonder te veel gestoken te worden?

Gemeente heeft aangegeven geen tijd te hebben vanwege vakantie, en imkers doen alleen bijen.. Ik wil best zelf aan het knutselen, ALS het werkt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Het beste antwoord

Kijk eens op onderstaande website.
Veel tips over dergelijke problemen.
Denk wel om je veiligheid he!
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van wie nou toch weer dat minduimpje?!
Zit er bij GV iemand die een hekel aan me heeft ofzo?
Soms kan ik het begrijpen, maar om nou bij een vraag als deze een min te zetten.
Ongeloofeloos....

Andere antwoorden (7)

Schakel een professioneel verdelgingsbedrijf in.
Toen ik buiten aan de dakgoot een wespennest had, belde ik ook de gemeente. Die verwezen me meteen door naar een gespecialiseerd bedrijf. Doen ze niet meer zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De brandweer bellen ... tenzij je dat onder "gemeente" plaatst.
14 jaar geleden
Er bestaat wespenspray! Tik wespenspray op google en je ziet ut...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft een kennis van mij eens geprobeerd, maar dat was eens maar nooit weer! Het nest bleek enorm te zijn en ze werden zeer agressief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan hard lopen zeker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker zijn ze agressief. Jelle wil echter zelf te werk gaan en dat kan als je je goed wapent en alert bent. Ik heb het zelf een keer gedaan en ben een man op leeftijd.....
Maar er zijn inderdaad bedrijven, die het best goedkoop doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeffrey Die kennis heeft toen inderdaad zijn persoonlijk record gebroken :P @wimmie Vind het wel stoer van je, maar als het ook anders opgelost kan worden...
Niet zelf in de weer gaan, wespen kunnen erg agressief worden en voor je het weet heb je een zwerm achter je aan.

Laat dit doen door een professionele ongediertebestrijder, je vindt ze in de Gouden- of telefoongids en anders op internet. Zij kunnen het nest professioneel weghalen in z'n geheel, zodat je zeker weet dat ze ook niet meer terug zullen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie gaat er nu weer minnen?
Je hebt helemaal gelijk.Niet zelf gaan rommelen
Nooit proberen zelf dat wespennest weg te halen! Bel een gespecialiseerd bedrijf en vraag of zij dat willen doen. Vooral als het gevaarlijk is voor kinderen (ik heb ooit een wespennest vlak bij de kinderkamer gehad) zullen ze proberen nog de zelfde dag in actie te komen. Zeker op dit moment van het jaar geldt: hoe eerder je erbij bent hoe beter. Als je nog 2 weken wacht is het wespennest 2x zo groot, en de wespen 2x zo aggressief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gisteren nog een verdelgings bedrijf hier gehad.
49 euro wespen weg.
ik zou zelf niet gaan kloten.
zo een verdelger is binnen 24 beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het nest klein is en je niet teveel last hebt van de wespen, kun je het laten zitten. Volgend voorjaar goed kijken of ze zich niet opnieuw vestigen.

Ik had dat een paar jaar geleden. Er zat een wespennest bij de dakgoot. Heel af en toe kwam er een wesp naar binnen, op zolder. Ik heb twee maanden lang ongeveer twee dode wespen per week moeten oprapen. Verder had ik er geen last van.

Ik heb het nest dus laten zitten; het is nooit meer teruggekomen.

Ik zou zeker niet zelf dingen gaan ondernemen. De wespen zijn in de meerderheid!

Als wespen agressief worden, worden ze ook echt agressief. Voor de meeste mensen zijn drie of vier steken niet zo erg. Maar als jij toevallig een wespenstekenallergie hebt, kunnen die paar steken al dodelijk zijn.

Een ander probleem is, dat bij een wespensteek geurstoffen vrijkomen. Die geurstoffen zorgen ervoor dat alle andere wespen een onbedwingbare lust krijgen om in diezelfde buurt ook te gaan steken. Dan zal het dus niet bij drie of vier steken blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
a) Wat voor gif?
b) Hoe reageerden de wespen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe heet het gif? Is misschien handig te weten voor het geval ik weer een wespennest krijg, waar ik wel last van heb.