Hoe maak ik mijn kamer 's ochtends warmer?

De laatste tijd is het een beetje vervelend met de temperaturen op mijn kamer.

Als ik ga slapen is het heel warm en wil ik het liefst wat verkoeling, dus doe ik het raam op een kiertje. Vervolgens doe ik die dicht als ik ga slapen. Als ik dan de volgende ochtend weer wakker word is het weer heel koud!

En ik heb wel een kacheltje, maar als het 's avonds al zo warm is ga ik die natuurlijk niet de hele nacht aan laten.

Weet iemand iets wat ik eventueel zou kunnen doen om dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

In veel ventilatorkacheltjes zit tegenwoordig een tijdschakelaar ingebouwd, waardoor je het kacheltje automatisch op een bepaald tijdstip kunt starten. Een losse timer tussen een kacheltje en het stopcontact werkt natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een timer, natuurlijk! dat zou eigenlijk wel heel goed kunnen helpen, ik ga er vanmiddag meteen een zoeken ;) dan maar wel hopen dat ik niet wakker wordt van het kacheltje :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schakelklokken kunnen de hoge stroom die het kacheltje trekt meestal niet aan. Let daar op voordat de schakelklok doorbrandt.

Andere antwoorden (3)

Koop een electrisch kacheltje ! Die zet je 's morgenavond dan meteen aan en deze blaast allemaal warme lucht in je kamer, het beste is met de deur dicht, dan blijft de licht in jouw kamer, maar dit kacheltjes is klein, maakt wel geluid en in vindt de lucht een beetje droog worden, maar warmer wordt het wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt dus eigenlijk gaan slapen in een koele kamer en ontwaken in een warme kamer. Dat is eigenlijk alleen mogelijk als je een elektrisch kacheltje neerzet met een timer.
Maar ik denk dat het eenvoudiger en ook prettiger is als je het als volgt doet: ruim voordat je gaat slapen je kamerraam openen en luchten en als je gaat slapen het raam sluiten.
Of koop een lekker warme ochtendjas die je bij je bed legt of hangt, dan kun je 's morgens gelijk in je badjas duiken, heb je het dan nog steeds koud dan neem je een warme douche en kleed je je daarna direct aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de kamer 's ochtends te verwarmen om de periode voor het aankleden te overbruggen vind ik zelf energieverspilling. Als je het echt belangrijk vindt, zou je een elektrische onderdeken met een schakelklok aan kunnen laten gaan om zes uur. Dan word je lekker warm wakker. Een elektrische deken vraagt niet zoveel stroom. Dat is beter voor het milieu, je stroomrekening en je schakelklok, die grote stromen meestal niet aan kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een elektrisch deken zou natuurlijk ook heel goed kunnen :) maar ik zit wel langer in mijn kamer 's ochtends dan alleen voor het aankleden hoor, het zou inderdaad een beetje energieverspilling zijn als ik mijn hele kamer zou moeten verwarmen voor die ene 10 minuten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lastige is dat het een tijd kost om 's ochtends een kamer op temperatuur te krijgen. De muren en de vloer zijn dan koud. Misschien dat de elektrische deken al voldoende is.